Op het vallen van laptops zit geen garantie. Je kunt hier wel een verzekering voor af hebben gesloten zodat deze gerepareerd of vervangen wordt. Ik heb zo'n dergelijke verzekering (Complete care Accidental Damage).

Maar fabrieksgarantie gaat over producten met productiefouten of een verminderde levensduur dan je zou mogen verwachten. Het vallen vermindert welliswaar ook de levensduur, maar is hiervan uitgesloten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt wél aanspraak maken als je laptop gegarandeerd valproef vrij was. Bij gewone consumentenlaptops is dat niet het geval.

Wij hebben wel eens laptops voor buitendienstmedewerkers getest door ermee te gooien. Sommige waren minder sterk dan de fabrikant in de specificaties aangaf en hebben we teruggestuurd. Maar in dat geval ging het om speciaal gemaakte laptops die tegen dit soort "testen" moesten kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan,maar kzou er niet op vertrouwen,ook al zie je aan de buitenkant niets,binnen kan de print gescheurd zijn(zware onderdelen)en de fabrikant(reparatieafdeling) is niet gek!
als je een wa verzekering hebt moet je hun inschakelen