Heb je altijd 14 dagen de tijd voor retour sturen na herroeping?

Een winkel heeft 30 retour dagen. Op de 30ste dag vraag je retour aan. Heb je dan na retourmelden nog het recht om tot 14 dagen lang de bestelling te retourneren? Of is dat alleen geldig bij een retourperiode van 14 dagen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
Antoni
2 jaar geleden
Vraag je naar de Nederlandse regels en afspraken, of naar de Belgische/Vlaamse?
Antoni
2 jaar geleden
@Kledder, kan je de vraag uit mijn reactie beantwoorden?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@Antoni, het gaat hier om Nederlands recht.
Antoni
2 jaar geleden
Dank je, @kledder!

Antwoorden (1)

Ja. Als je iets hebt besteld bij een webwinkel, heb je vanaf de dag van ontvangst 14 dagen bedenktijd (Bij jou dus 30 dagen, begrijp ik). Binnen die tijd kun je, zonder opgaaf van redenen, afzien van je koop.
Na je retourmelding heb je altijd nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Dat staat los van je termijn van retourdagen.
Het zou onlogisch zijn 30 herroepingsdagen aan te bieden als je op de 30e dag geen voldoende tijd meer hebt het artikel terug te sturen.
Toegevoegd op 23 mei 2021 10:01: tekst