Garantie op dieren?

Als je bij een dierenwinkel een dier koopt heeft het dier ook een soort van garantie als er iets aan mankeert ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Want ik heb 2 cavia's gekocht die nu 7 weken zijn en ik heb ze pas 6 dagen en er is nu al wat met hun ogen.

Weet jij het antwoord?

/2500

jazeker, volgens de wet is een dier een goed. het eerste half jaar heb je sowieso garantie; dat wil zeggen dat je een nieuw dier kan krijgen. er wordt vanuit gegaan dat het een ondeugdelijke koop was. daarnaast heb je nog een half jaar garantie, maar dan moet je wel aan kunnen tonen dat de dierenwinkel een ondeugdelijk product heeft geleverd. Toegevoegd na 1 uur: nog even een nuancering vwb het eerste halfjaar; de verkoper kan ook aanbieden de dierenartskosten te betalen. verder mag je zelf natuurlijk niet nalatig zijn, maar het is aan de verkoper dat te bewijzen. Toegevoegd na 12 uur: http://www.ikbengenaaid.com/aanschaf-en-gezondheidtips-f11/wat-zijn-mijn-rechten-als-koper-van-een-zieke-hond-t20.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100