Net als bij supermarkten zijn er filialen waar ze zelfscan-mogelijkheden hebben. De heeft voordelen voor zowel de winkel (minder kassapersoneel inderdaad) en de klant die een klein aantal artikelen moet afrekenen (kortere rijen).
Hoe groot die voordelen werkelijk zijn, is maar de vraag. Maar uit onderzoek blijkt dat het aanbieden van zelfscankassa's wel leidt tot hogere klantwaardering.
Toegevoegd op 10 oktober 2022 10:01: bron, tekst
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
De vraag gaat over moeten scannen niet over de mogelijkheid @bamibal
SimonV
een jaar geleden
Hogere klantwaardering: dat kan ik begrijpen. Er wordt veel mee gesjoemeld, vaak worden artikelen niet afgerekend, vertelde een cassière me. En men kan geen boete opleggen, alleen verzoeken de artikelen alsnog af te rekenen. Klanten worden at random gecontroleerd, dus verdachte personen mogen ze niet checken.