Is deelname aan buitenlandse loterijen voortaan geblokkeerd voor nederlanders?

Kan geen loten meer kopen bij de European Lottery Services

een jaar geleden
in: Winkels
3K
SimonV
een jaar geleden
Wat gebeurt er als je ze koopt?
Je kunt je hier registreren:
http://els-lotto.com/support/
Sauter
een jaar geleden
Inloggen bij ELS is geblokkeerd voor Nederlanders en wellicht ook voor andere EU burgers. Het antwoord van SimonV (bedankt!) verklaard e.e.a..
Deelname aan theLotter.com is echter nog wel mogelijk (?)

Antwoorden (1)

Ja. De Europese Commissie heeft geconstateerd dat voor de markt voor totalisatorweddenschappen moet worden uitgegaan van nationale markten. Zij wijst daarbij op wettelijke en bestuursrechtelijke verschillen tussen Lid-Staten en op verschillende gokgewoonten.
Het van artikel 1 Wet op de Kansspelen geeft aan dat het is verboden de deelneming aan kansspelen buiten Nederland te bevorderen of daartoe voor openbaarmaking of verspreiding bestemde stukken in voorraad te hebben. Gezien de regulerende en beperkende werking die van nationale wetgeving uitgaat, de belemmeringen die daarmee voor vestiging van buitenlandse loterij-instellingen bestaan, het belang van een netwerk van verkooppunten en de beperkte mogelijkheden voor werving en reclame vanuit het buitenland, kan worden aangenomen dat de relevante geografische markt in het onderhavige geval nationaal is.
een jaar geleden