Mag een webshop enkel een gedeelte terugstorten bij de aankoop van 2 artikelen onder een abonnement?

Ik heb een abonnement afgesloten om 2 doosjes vitamines per 4 maanden te ontvangen. Nu wil ik 1 doosje retourneren en zegt de verkoper slechts 25% te kunnen terug betalen voor dat ene doosje. Heeft dit juridische grond?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Winkelen
1.4K
teusvh
3 jaar geleden
Kijk in hun algemene voorwaarden. Ik veronderstel zomaar dat dat in detail geregeld is.
Of je het er wel of niet redelijk vindt, dat is waar je akkoord mee bent gegaan toen je zaken met hen ging doen.
Abcde
3 jaar geleden
Als je een abonnement afsluit lijkt het mij aannemelijk dat je dan ook voordeliger uit bent dan als je steeds 1 doosje vitamines los had besteld bij dezelfde winkel. Dat voordeel zal verrekend zijn door de verkoper in dit geval. Dan is het nog de vraag waarom je de vitamines terug wil sturen. Die reden kan tot een antwoord leiden waar je iets aan hebt.

Antwoorden (2)

Onder NL recht geldt in het algemeen: 'Gekocht is gekocht'. Er bestaat geen recht op geld terug.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wel is van consumentenrecht en wettelijke bedenktijd gehoord?
tinus1969
3 jaar geleden
@SnekkerGang, dat consumentenrecht bepaalt juist dat 'gekocht = gekocht' het basisprincipe is. Wettelijke bedenktijd geldt voor (de meeste) online aankopen vanaf het moment dat je de koop of abonnement afsluit, en dus niet voor vervolgzendingen bij een abonnement.
Ligt eraan wat er in de algemene voorwaarden staat. Je hebt een contract afgesloten om 6 doosjes per jaar af te nemen. Staat er niks in het contract over terugbetaling?