Wat doen tegen bloedende nagelriemen?

Laatste dagen heb ik last van veel velletjes bij mijn nagelriemen. Nooit eerder last van gehad. Nu vandaag zijn twee nagelriemen ook gaan bloeden. Hoe kan dit komen en wat kan ik er tegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heb je aan je nagelriemen gekrabt? Zo ja, dan komt het daardoor. Als je ze wilt verzorgen moet je ze eerst laten rusten, en daarna met nagelriem olie eroverheen (te koop bij de drogist).

Handcreme werkt ook wel. Waarschijnlijk zijn je nagelriemen te droog.

Bloedneuzen en andere bloedingen duiden meestal op een gebreksziekte, soms zelfs onbekend zwanger. In dit geval vermoed ik een ernstig zinktekort, maar ook gebrek aan foliumzuur, of beide kan ook nog. Zinktekort gaat vaak samen met heftige psychische angstproblemen en kun je aldus bij jezelf als "een weetje" vaststellen en bloedneuzen genees je, als overbekend met kiwi's.

je nagelriemen zo veel mogenlijk met rust laten. Een soda badje voor je handen, met een tandenborstel even je randjes om je nagel ,poetsen, heeeeeeel zachtjes hoor en dan insmeren/masseren met een olie rijk aan vitamine e. Amandelolie is goed.

uiencreme, dat helpt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100