Moet ik betalen voor artikelen die ik heb geretourneerd maar die niet zijn ontvangen door de webshop?
Ik heb langer dan een half jaar geleden een grote bestelling geplaatst van 8 artikelen bij een webshop. Ik heb de hele bestelling weer moeten retourneren omdat de verhuizing niet meer door ging. Alle artikelen heb ik dus toen allemaal netjes op tijd weer geretourneerd en ook weer netjes mijn geld teruggestort gekregen. Echter, ben ik vorige week benaderd door de webshop en zij gaven aan maar 3 artikelen te hebben ontvangen en dat ze daardoor te veel geld hadden teruggestort&dat ik dus het bedrag van de 5 artikelen alsnog moet overmaken. Dit klopt niet, want ik had de hele bestelling geretourneerd. Nu willen ze graag dat ik de 5 artikelen weer betaal, maar ik hoef toch niet te betalen voor de artikelen die ik niet heb gehouden? Wel heb ik 3 artikelen in één doos en 5 artikelen in een andere doos geretourneerd, simpelweg omdat ze niet allemaal in één doos pastten, ik had ze namelijk ook allemaal in twee dozen ontvangen, dus wellicht dat het daar aan ligt. Zij geven dus aan geen idee te hebben waar die andere doos is beland, maar ik uiteraard ook niet. Ik heb ook geen track&trace code meer omdat het al zo lang geleden is.. Ik heb voor zo ver ik me kan herinneren alleen 1 artikel online retour gemeld en vergeten de overige 7 ook retour te melden, maar ik had daar toen achteraf over gebeld, en dat moest geen probleem zijn, dus daar kan het ook niet aan liggen. Mijn vraag nu: wat moet ik met dit verzoek? Ik kan natuurlijk niet zomaar betalen voor de dingen die ik niet heb gehouden.
Aan de ander kant, waarom storten ze het geld terug als ze het niet hebben ontvangen?
En precies, waarom zouden ze anders het bedrag terugstorten.. Ik vond het al wel vreemd dat ze het in delen hadden terugbetaald, maar het eindtotaal klopte verder, dus daar heb ik niet echt bij stilgestaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.