de prijzen gaan van zo'n 8000€ tot 60.000€
Herkennen van valse:
-1. Wijzerbeweging
De goedkoopste vervalsingen zijn makkelijk te herkennen vanwege hun kwarts wisselbewegingen. De wijzer van een echte Rolex beweegt namelijk in een vloeiende beweging . In de meeste gevallen is dit niet het geval bij een neppe Rolex.Als je nog steeds niet zeker bent van het verschil tussen de “stotterende” beweging van de wijzer en de “vloeiende”, luister dan goed – er hoort namelijk geen tikkend geluid uit een echte Rolex te komen.
- Gewicht
De tweede manier om snel een fake Rolex te herkennen is het controleren van het gewicht. Imitatie Rolex horloges zijn over het algemeen lichter, terwijl een echte Rolex gemaakt is van waardevolle metalen, en zal dus aanzienlijk meer wegen.
- Schakelaar
Controleer de draaiende schakelaar aan de zijkant. Meestal heeft een neppe Rolex basale schakelaars waarmee je de tijd kan instellen. Een echte Rolex heeft namelijk fijne graveringen op de schakelaar.
-Last but not least, check de ‘cyclops’ lens die de datum in het glas vergroot. Dit gedeelte is namelijk lastig om te repliceren, dus de meeste replica horloges zullen dit niet hebben.
4 jaar geleden
Nosky
4 jaar geleden
Probleem is, dat al die minieme verschillen (sommige replica's zijn écht heel fraai) door een niet kenner niet zullen worden waargenomen. En als iemand niet eens weet wat een Rolex kost (anders stel je die vraag niet), zal zo iemand dus ook geen idee hebben wat en hoe te herkennen. Overigens, voor 8000 Euro heb je al een hele knappe Submariner, een Oyster Perpetual heb je al voor 4500 Euro.
Een Rolex, mannen- of vrouwenmodel, start zo rond de 4000 tot 5000 Euro. En dan heb je een basic Oyster Perpetual.
Check onderaan de link naar de website van Gassan.

Zien of een Rolex echt is, is prima mogelijk, maar dan moet je eigenlijk wel een kenner zijn.
Ervan uitgaande dat je niet een echte én vervalste tegelijkertijd met elkaar kan vergelijken.
En tegenwoordig zijn er replica's die heel dicht in de buurt komen en maar minieme afwijkingen hebben.

Waar je vooral naar kan kijken is het uurwerk. Rolex maakt haar eigen uurwerken (dus geen ETA bijv.) Een replica zal normaliter niet een zeer goed lijkend uurwerk hebben. Maar ook hierbij geldt, als niet-kenner zie je dat niet.

Om te beoordelen of een Rolex echt is - als je tweedehands op het oog hebt (check dan eens chrono24.nl), moet je vooral letten of het horloge geleverd wordt met papieren en certificaten. Dat is aan de hand van serienummers wel te checken. En uiteraard bij een betrouwbare partij kopen.

Overigens, op Schiphol, wanneer je intercontinentaal vliegt, kun een Rolex nog voordeliger kopen. Dan betaal je namelijk geen BTW. Dus als aanvullend antwoord op je vraag, een Rolex (dames, nieuw), kun je in principe kopen vanaf rond de 3700 Euro.
Edit
Ik vergeet de link toe te voegen. Hij staat er nu bij.
Toegevoegd op 09 augustus 2019 13:55: bron, tekst