wat kan ik doen aan te grote schoenen?

ik heb heel brede voeten en moet daarom altijd te grote schoenen kopen. Maar nu heb ik schoenen gekocht die breed genoeg zijn en ik schuif er constant uit. in het begin was dat niet zo, maar nu wel.
Wat kan ik best doen zodat de schoenen toch wat meer passen? Ze zijn 1 maat te groot...

5 jaar geleden
in: Winkelen
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Probeer er eens een zooltje in te leggen.
paulus811
5 jaar geleden
Ik heb ook brede voeten, maar koop niet te grote schoenen. Goede fabrikanten zoals Van Bommel en van Lier maken ook breedtematen waarbij de schoen alleen in de breedte varieert.
Inekez1
5 jaar geleden
"ik heb heel brede voeten en moet daarom altijd te grote schoenen kopen."
Nee, je moet goed passende schoenen kopen! Desnoods op maat laten maken of de schoenen laten aanpassen. Goed passende schoenen zijn niet alleen beter voor je voeten (en enkels/knieën/heupen/rug etc), maar ook je schoenen zelf gaan dan veel langer mee. Op maat gemaakte schoenen van goede kwaliteit zijn wel duurder dan schoenen die je voor een paar tientjes in een mode-winkel koopt, maar ze gaan ook veel langer mee als ze goed passen. Sommige merken hebben standaard een bredere leest dan andere merken. Laat je adviseren door een goede schoenverkoper, goed je voeten laten opmeten. Niet alleen de breedte van voorvoet, maar ook breedte van hiel is belangrijk. Het kan even een zoektocht zijn, met veel passen. Niet elk model zal voor jouw voeten beschikbaar zijn. Bestaande schoenen kun je ook laten aanpassen (de schoen zelf) of voorzien van op maat gemaakte vulstukken in de zool, bij de tenen of juist bij de hiel.

Antwoorden (2)

De oplossing is een paar dikke sokken of een zooltje erin of een combinatie hiervan. .
---
Schoenen die perfect passen in de winkel kunnen na korte tijd te wijd / groot worden omdat je ze uitloopt. De volgende keer is het daarom handiger om de juiste maat te kopen en bij een goede schoenmaker de schoenen te laten oprekken. De schoenmaker zal vragen naar lengte-/breedte problemen of bepaalde drukpunten en zo weten hoe er precies opgerekt moet worden. Daarna zouden ze goed moeten passen. Alle schoenen van leer, suède en textiel zijn hiervoor geschikt met de aantekening dat in de ene meer rek zit dan in de andere.
---
De oplossing nu is of een paar dikke sokken of twee paar zelfs of een zooltje. Bij een goede schoenmaker is keus hierin.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
liveisgreat
5 jaar geleden
zo ga ik altijd te werk: zelfs met te grote maat moet ik de schoenen laten uitrekken. maar zelsf uitrekken is niet genoeg bij mij. ik heb brede voeten plus nog eens hallux valgus.
Daarom was ik blij verrast dat ik die brede schoenen vond die ook nog elegant zijn maar heb er niet aan gedacht dat ik die dan natuurlijk niet in een maat groter diende te kopen.
ik heb zooltjes geprobeerd nl mijn steunzolen maar dan schuif ik er nog altijd uit (meer zelfs). En met dikke sokken rek ik ze precies altijd maar meer uit :-/; dat heb ik ook al gedaan nl.
Bij duurdere merken is soms keuze mogelijk uit verschillende wijdtematen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
liveisgreat
5 jaar geleden
ik heb nu betaalbare brede schoenen gevonden, 200 euro voor een paar schoenen made in China vind ik erover. Die modellen van orthopedische schoenen zijn echt afgrijselijk, deze schoenen zijn gewoon elegant en mooi. Je ziet helemaal niet dat ze speciaal gemaakt zijn voor brede voeten.
Ik snap niet waarom breed niet ook sexy mag zijn, dat moet altijd sober zijn in beige zwart of een andere neutrale kleur, liefst ook plat enz. Deze schoenen hebben een sierlijk laag hieltje en ik kan ze onder broek én rok dragen. Echt superschoenen.
dus ik hoop dat ik een oplossing vind