Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn in keulen (duitsland) de winkels open op 1e en 2e kerstdag?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
Ritsuka
7 jaar geleden
1e denk ik niet, 2e is het meeste hier wel open, ik gok daar ook.
Edraket
7 jaar geleden
Op een gewone zondag zijn ze niet eens open, laat staan met kerstmis.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Volgens mij hebben ze in Duitsland geen tweede kerstdag, dus dan zijn de winkels wel open, Eerste kerstdag zou ik niet op rekenen
(Lees meer...)
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Kerstvieringen in Duitsland duren meestal drie dagen. De belangrijkste dag is de 24ste van december (Heiligabend). Op deze dag hebben de naaste familie leden een diner samen. Soms is dat aardappelsalade (Kartoffelsalat) en worst (Wuerstchen). De traditie van het openen van de cadeaus die onder de kerstboom in de woonkamer liggen word de Bescherung genoemd. Sommige families huren een Kerstman voor de avond. Hij neemt dan de cadeaus voor de kinderen mee. Normaal zijn er een aantal kerstmissen gedurende de dag. Op deze manier heeft iedereen de kans om er een bij te wonen.
Vind een Duitse kerk bij jou in de buurt
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing