Hoe krijg je de klep van een pet het beste krom?

Mijn OBEY pet past veel beter als je klep een beetje gebogen is.
Hoe krijg ik hem permanent gebogen? Als ik hem ga buigen gaat hij weer terug naar recht namelijk

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Winkelen
9.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is ook een kwestie van veel blijven buigen. Op een gegeven moment blijft de pet dan zo staan.

Antwoorden (2)

Er vanuit gaande dat er plastic versteviging in de klep zit; buig de klep en zet deze stand vast m.b.v. een stukje touw (schoenveter o.i.d.). Verwarm de klep met een föhn (tot ze goed warm is), en laat het daarna weer afkoelen. Daarna het touwtje verwijderen, en als het goed is blijft de klep dan bol staan.
6 jaar geleden
Wees niet te voorzichtig. Buig beide zijkanten van de klep naar elkaar toe totvze elkaar raken. Knijp vervolgens nog even in het gebolde midden van de klep. De bolling blijft er nu in staan. Mocht blijken dat je de bollingbte groot vindt, dan kun je dese weer wat kleiner maken door de zijkanten weer bij te buigen richting oorspronkelijke stand. Werkt bij mijn petten altijd.