Hoeveel gr is een gouden armband van 19cm en 5mm?

Toegevoegd na 9 uur:
Het zijn 2 kettingen eigenlijk één van 19cm lengte en 5 m diepte en tweede van 45cm en 5mm diepte . Wie weet wat die appart wegen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
3.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt 3 maten nodig. Je geeft er 2.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet voor een afgeronde cirkel waarbij de doorsnede O O is in plaats van ⃣ ⃣

Antwoorden (1)

Ik ga er met deze gegevens vanuit dat het oppervlak en de armband zelf rond zijn en dat beide eenheden diameters zijn.

De inhoud van een ring is π*r²*(2π*R) = 2π²r²R

de kleine r is de straal van de dikte van de ring. Die is 2,5mm
De grote R is de straal van de ring zelf. Omdat je hiervoor de straal in het hart van de ring moet hebben trek je de helft van de dikte er vanaf en kom je op 8,75cm. Om makkelijk te rekenen maken we daar dan mm van, dus 87,5mm

2*(3,1415926²)*(2,5²)*(87,5) =2*9,8696044*6.25*87.5= 10.794,8 mm³

De dichtheid van goud is 19.320 kg/m³, wat gelijk staat aan ofwel 19,32 gr/cm³ of 0.01932 gram per mm³

Dus het gewicht zou moeten zijn 10.794*0.01932= 208,54 gram
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Ik volg je even niet. Namelijk de formule.
Ikzelf zou een cirkelring nemen en dat maal de dikte.
A = pi* (R2 -r2)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cirkelring Dan heb je de oppervlakte van de cirkelring en maal de dikte in de inhoud.
Maar ik zie niet zo snel hoe je aan de formule voor de inhoud van de ring komt. 2 * pi * r is de omtrek. pi r2 is de oppervlakte van een ring. Hoe reken je dit dan om naar de inhoud?? Eenheid technisch komt het goed uit, maar dat wil nog niet zeggen dat dit de goede formule is... Wellicht zie ik iets heel cruciaals over het hoofd. Graag hierop wat extra uitleg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Even versimpelen:
oppervlakte x hoogte = volume oppervlakte van een vlak van een ronde ring is dat dus π*r² Door de omtrek van de R te berekenen krijg je de hoogte. Zie het dat als je de ring in snijdt dat je een cilindervorm krijgt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.hhofstede.nl/modules/ringB.htm
Erna55
7 jaar geleden
Hoe dik is de armband ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ga uit van een afgeronde ring met de gegeven informatie. r1 = 2.5mm R2 = 8,75
Dikte is niet van toepassing op een cirkelvorm zie de link in mijn vorige reactie.
Erna55
7 jaar geleden
De vraagsteller heeft niet gezegd dat de armband een cirkelvorm heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daarom mijn eerste zin inde reactie:
"Ik ga er met deze gegevens vanuit dat het oppervlak en de armband zelf rond zijn en dat beide eenheden diameters zijn."
Thecis
7 jaar geleden
@bertjev()
Ik snap wat je bedoelt ja. Al vond ik de uitleg slecht, 1 blik op de link die je gaf, was genoeg om het te begrijpen (voor mij). De grote vraag is inderdaad of het een afgeronde ring is of niet. Mijn inziens had je eerst die vraag moeten laten beantwoorden voordat je overgaat met aannames. Maar dat is een persoonlijke keus van mij. Het aannemen van de getallen is zeker een goede en afgerond of niet, de vraagsteller heeft zeker een indicatie van het gewicht van de ring