Prijsverschil bij de kassa, staat de verkoper in zijn recht?

Bij de kringloop hier in de buurt, wou ik een een vinyl singeltjes kopen. Ze zitten daar in dozen, waar een groot bord bij staat €0,50p/s, 12 voor €5,-.
Toen ik bij de kassa kwam (stond de eigenaar zelf achter) vroeg hij mij waar ze weg kwamen. Uit de 50 cent dozen dus.
Hij haalde bijna de helft er tussen uit, en hier moest ik €1 per stuk voor betalen.
Een paar heb ik maar met tegenzin betaald, omdat ik ze graag hebben wou. De rest maar weer in de doos gestopt.
Had geen in om er over in discussie te gaan maar was wel geïrriteerd, over gang van zaken. Het was ook sluitingstijd toen, ik was de laatste klant.

Ik kom hier regelmatig, en wil dat in de toekomst ook blijven doen.

Heeft de winkel hier steken laten vallen en kan ik hier de volgende keer nog op terug komen? Of zal ik het maar vergeten?

Het gaat me om het principe, niet om die paar euro's

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is lastig omdat de singles verkeerd teruggezet kunnen zijn door winkelende mensen.
TurfGraver
7 jaar geleden
Er was ook een bak met 1 euro stuk?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is een hele rare geval,misschien was het reclame maar het was klaar en hij was het vergeten veranderen,sorry ik zou het zelf niet zo goed weten maar als het nog eens gebeurt zou ik zekers iets zeggen/vragen gewoon op een beleefde manier.
Ik hoop dat ik een beetje geholpen heb,daag!

Antwoorden (1)

Tja, de verkoper bepaalt de prijs, dat klopt, maar het is wel een beetje klantonvriendelijk tegenover jou, hoe kon jij dit weten?

Aan de andere kant gebeurt het misschien vaker dat klanten de dure platen voor de helft van de prijs , dus alsof ze uit de goedkope bak komen, willen kopen en heeft de eigenaar daar een beetje genoeg van. De prijs is natuurlijk al heel laag.

Drijf het niet op de spits, maak er liever geen punt van, zou ik zeggen, je wilt er blijven komen/klant blijven, dan zou ik deze keer misschien niets zeggen...
Al zou je een volgende keer eens kunnen vragen of de verkoper niet een plakkertje op de dure of juist de goedkopere platen wil plakken, dan is het verschil toch wat duidelijker, zou je zeggen.