hoe kan ik leren terug geven op geld?

vb: als de klant 20 euro heeft maar totaal prijs is 6.45 cent hoeveel moeten wij dat terug geven ? uitleg aub

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen

Antwoorden (2)

Rond af op ronde getallen. Dus eerst tot 7 (dus je moet 55 cent teruggeven), dan tot 10 (dus je moet nog 3 euro teruggeven) en dan tot 20 (dus je moet nog 10 euro teruggeven). Zo tel je het ook uit op de counter in het zicht van de klant. Je kan de ronde bedragen noemen terwijl je ze bereikt ("7, 10 en dat is 20, alstublieft").

Het briefje dat je van de klant krijgt, stop je pas definitief in de kassa nadat je het wisselgeld hebt terugbetaald, zodat steeds duidelijk is wat je van de klant hebt gekregen.
7 jaar geleden
Van € 6,45 naar € 20,00:
6,45 + 0,05 = 6,50
6,50 + 0,50 = 7,00
7,00 + 2,00 + 1,00 = 10,00
10,00 + 10,00 = 20,00
Tijdens het teruggeven tel je mee op met de bedragen, Je telt steeds op zodat je op hele euro's uitkomt.
Ik hoop dat je het begrijpt, want het is moeilijk op papier zetten. Ga een paar keer oefenen met je ouders.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik snap het niet!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik bedoel dit niet vervelend, maar dit is rekenwerk op groep drie niveau. Dat bedoel ik niet als een belediging, maar als je een leerstoornis hebt, of bijvoorbeeld een lichte verstandelijke beperking waardoor je rekenen heel moeilijk vindt, dan is het handig om dat te vermelden bij je vraag. Dan kunnen de mensen die je vraag beantwoorden, daar rekening mee houden. Zo krijg je betere antwoorden.
Antoni
7 jaar geleden
De klant geeft jou € 13,55 meer dan je van hem zou moeten ontvangen. € 20,00 is € 13,55 meer dan € 6,45. 0,05 + 0,50 + 2,00 + 1,00 + 10,00 (alle bedragen uit de tweede kolom samen) vormen in totaal de nog terug te betalen € 13,55.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Wat snap je niet aan het antwoord?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat als men de prima methode van Renee niet begrijpt men ook moeite zal hebben om
€ 20,-- min € 6,45 uit te rekenen.
Als men niet pint, rekent de kassa het uit, dan krijgt men in één keer een handjevol wisselgeld terug wat men dan zelf maar na moet tellen.