Hoe kan ik het beste mijn jas verven?

Ik heb een zwarte 3 kwart winterjas, deze is wat vaal geworden door het wassen, nu wil ik hem eigenlijk weer helemaal zwart hebben, hoe kan ik dit het beste verven in de wasmachine of in een emmer? en hoeveel van die ronde verfpotjes zal ik nodig zijn? Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
11.7K

Antwoorden (2)

Als de jas in de wasmachine kan, dan kun je hem het beste in de wasmachine verven.
Heb ik vaak gedaan met handdoeken en beddegoed en dat gaat heel goed.

Het hangt van het materiaal van de jas af, wat je nodig hebt.

DySpeciaal voor het verven van natuurlijke weefsels in de wasautomaat. O.a. geschikt voor het verven van: katoen, linnen, rameh & viscoserayon (kunstzijde).
DUS:
Niet geschikt voor stoffen met een speciale finish, zoals: waterafstotend, dry clean enz.

Het zijn de wat grotere pakjes verf, te koop bij Kruidvat o.a.
http://www.textielverfshop.nl/?gclid=CP7IpafDi60CFdEj3god11rFnA

Op deze film wordt het voorgedaan:

http://www.youtube.com/watch?v=3Sp0PMpSsNk&feature=youtu.be

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat belangrijk is: de jas goed stofvrij maken, alle zakken goed leeg en dan wegen!

• Met één pak kunt u tot 600g stof (bijv. een jeans, badhanddoek, tweepersoonslaken) in een volle tint verven.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.textielverfshop.nl/Gebruiksaanwijzing-machine-verf-sp-4.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste is in de wasmachine, dan moet de jas wel op 40 graden gewassen kunnen worden, ook is het materiaal van de jas belangrijk, niet iedere jas kan geverfd worden, voor het kleuren van vaal geworden kledingstukken heb je minder verf nodig dan voor een andere kleur te maken, gebruik wel de juiste hoeveelheid zout, weeg de jas en ga dan op pad voor de tinnetjes verf, kijk eventueel voor tips op de site van Dylon.