wat gebeurd er als je een bestelling terug stuurt naar het bedrijf zonder retourformulier?

Wat gebeurd er als je een bestelling terugstuurt naar het bedrijf zonder retourformulier omdat je retour is afgewezen bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
8K
Erna55
7 jaar geleden
Wat bedoel je met: " omdat je retour is afgewezen ? "
SimonV
7 jaar geleden
Ik denk dat er dan niets gebeurt.
Je krijgt hoogstens de vraag of ze het artikel weer terug moeten sturen, waarbij je nogmaals de verzendkosten betaalt.

Antwoorden (2)

Zonder retourformulier kan niet worden geruild, het geretourneerde pakket kan zelfs niet in behandeling worden genomen.
Retourzending kan om diverse redenen worden geweigerd of afgewezen bv als u het bestelde niet binnen de gestelde termijn hebt geretourneerd.
Het kan zijn dat het bestelde niet voor retourzending in aanmerking komt, of beschadigd is.
Retourneert u het pakket opnieuw zonder retourformulier dan wordt de retourzending niet behandeld. De webshop gaat ervan uit dat het pakket in uw bezit is en dient u te betalen.

Toegevoegd na 8 minuten:
U schrijft niet om welk product het gaat. Er zijn producten waarbij geen bedenktijd en geen recht van retour geldt. Men dient ook aan de voorwaarden te voldoen die gelden bij retour zenden, bv gebruik maken van het retourformulier.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De enige mogelijkheid om probleemloos zonder retour-formulier iets terug te sturen , is mij gebeurd , is als je eerst uitgebreid contact heb gehad per e-mail of telefonisch met het bedrijf (met één afdeling en dan ook nog bij voorkeur met dezelfde persoon.

Als je iets ontvangen hebt dat niet juist is en terug moet is toch het eerste wat je doet even bellen of wellicht een e-mail versturen.

Als je retour al afgekeurd nee afgewezen is (jij bent het er niet mee eens kennelijk), dan nog heb je niets te verwachten , zonder eerder akkoord , zoals gezegd, telefonisch of per e-mail.

Niets aan te doen. Het is zo , er bestaan regels voor waarmee je akkoord gaat als je een bestelling doet. Ook nog: als je niet betaalt wordt het nog duurder, ben ik bang (denk aan deurwaarder uiteindelijk en torenhoge bedragen die niet meer in verhouding staan tot het oorspronkelijke bedrag), boete op boete plus kosten daarvan.

Informeer je goed.