Wat moet een 15 jarige op zijn/haar cv zetten zonder werkervaring?

Hoi! Ik ben aan het solliciteren bij een winkel maar ik moet een cv invoegen. Dit heb ik niet. Verder heb ik ook geen werkervaring. Wat moet ik hierbij invoegen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
2.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
je kunt in elk geval je opleidingen vermelden
Castle
7 jaar geleden
Je personalia en inderdaad de bobby's.
Castle
7 jaar geleden
Sorry, ik bedoelde opleidingen maar soms zetten ze hobby's er ook bij zoals:
Puzzelen (iemand die houd van denken)
Voetballen (teamspeler)
Etc.

Antwoorden (1)

Je contactgegevens, naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en emailadres. Een foto hoort tegenwoordig in een cv, maar dan wel een goede.
Schrijf ook een persoonlijk profiel. Een persoonlijk profiel is niet te lang en geeft goed weer welke vaardigheden en kwaliteiten jou geschikt maken om de baan waarnaar je solliciteert te kunnen verrichten. Maak een selectie van je vaardigheden die bij de baan passen.

Werkervaring is ook erg belangrijk. Denk aan stages of vrijwilligerswerk. Ook moet je al je vaardigheden vermelden. Ben je goed met bijvoorbeeld Microsoft Word of spreek je een aardig woordje Engels? Je mag je zelf best een beetje verkopen, maar overdrijf het natuurlijk niet.

Tot slot zetten sommige mensen hun hobbies op hun CV. Dit kan prima, zolang de hobby wel iets te maken heeft met het werk dat je gaat beoefenen. Full-time Facebooker als hobby heeft dus geen zin als je gaat vakkenvullen.

Als je geen enkele werkervaring hebt kan je deze er dus moeilijk opzetten. Vergeet niet dat bedrijven niet verwachten dat je als 15 jarige werkervaring hebt, je mag tenslotte net pas werken. Het is belangrijker dat je je verantwoordelijk kan opstellen en laat zien dat je het écht wil.

Succes!