Komt het voor dat mensen van nature een vreemde kleur ogen hebben, zoals geel, rood of paars?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb op het moment rode oogjes, telt dat ook? XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, het lijkt me dat je gewoon eens naar bed moet. :P

Het beste antwoord

Behalve rood bij albino's idd, zijn er ook mensen die donkerblauwe of een soort paarse, oranje en gelige ogen hebben.

Ook zie je soms mensen die groene ogen met een blauw randje hebben.

Maar de kleuren zijn veel natuurlijker en niet hard zoals wij het kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Albino's kunnen rode ogen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet van nature, wel zijn gekleurde lenzen tegenwoordig erg populair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rood bij albino's komt voor en als je een lever ziekte hebt kun je wel geel oogwit (of eigenlijk dus ooggeel) hebben.

Op foto's is dat weer een ander verhaal want als je pupillen op foto's wit/geel-gekleurd lijken (leukocorie), kan dat wijzen op een probleem in het oog.

Heel lichtgroen neigend naar geel kan wel natuurlijk voorkomen.

Maar echt paarse of gele pupillen is mij niet bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gekleurde gedeelte heet iris, niet?
alleen albino konijnen kunnen rode ogen hebben.
Nu hebben ze ook een soort van lens maar die kleuren u ogen als je die aan hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kunnen albino mensen geen rode ogen hebben?