wat betekend `op papier verkocht` ?

een artikel is nu in de aanbieding, er werd mij gezegd dat ik `op papier kon kopen voor de aanbieding prijs`
wat houd dit in? zitten hier (standaard ) voorwaarden aan of verschilt dat per winkel?

Toegevoegd na 7 uur:
en is het kopen dan ook werkelijk verplicht?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
Antoni
7 jaar geleden
Over wat "jouw" winkel precies bedoelt met "op papier verkocht" kan je het beste bij die winkel informeren. Misschien verwacht de winkel andere of specifiekere dingen dan over het algemeen met "op papier verkocht" wordt bedoeld. Bij de winkel hiernaar informeren voorkomt verrassingen en teleurstellingen.

Antwoorden (2)

Voorzover ik weet, betekent "op papier verkocht" dat de koopovereenkomst tussen de verkoper en de koper al wel is gesloten, maar het product is nog niet geleverd. Het is in de praktijk mogelijk dat het product zelfs nog moet worden gemaakt of gebouwd (bijvoorbeeld een huis).
7 jaar geleden
Mbt de toegevoegde vraag: 'en is het kopen dan ook werkelijk verplicht?'

In Nederland geldt het basisprincipie 'gekocht is gekocht', ook al is er (nog) niet geleverd. Als je een afspraak of contract hebt, (dat is wat er meestal wordt bedoeld met 'gekocht op papier'), dan kun je er niet meer onderuit.