Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat betekend `op papier verkocht` ?

een artikel is nu in de aanbieding, er werd mij gezegd dat ik `op papier kon kopen voor de aanbieding prijs`
wat houd dit in? zitten hier (standaard ) voorwaarden aan of verschilt dat per winkel?

Toegevoegd na 7 uur:
en is het kopen dan ook werkelijk verplicht?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
858
Antoni
7 jaar geleden
Over wat "jouw" winkel precies bedoelt met "op papier verkocht" kan je het beste bij die winkel informeren. Misschien verwacht de winkel andere of specifiekere dingen dan over het algemeen met "op papier verkocht" wordt bedoeld. Bij de winkel hiernaar informeren voorkomt verrassingen en teleurstellingen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voorzover ik weet, betekent "op papier verkocht" dat de koopovereenkomst tussen de verkoper en de koper al wel is gesloten, maar het product is nog niet geleverd. Het is in de praktijk mogelijk dat het product zelfs nog moet worden gemaakt of gebouwd (bijvoorbeeld een huis).
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Mbt de toegevoegde vraag: 'en is het kopen dan ook werkelijk verplicht?'


In Nederland geldt het basisprincipie 'gekocht is gekocht', ook al is er (nog) niet geleverd. Als je een afspraak of contract hebt, (dat is wat er meestal wordt bedoeld met 'gekocht op papier'), dan kun je er niet meer onderuit.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding