Wat te doen bij meningsverschil geld teruggave kassière?

Bij Lidl betaalde ik met 50,00 euro de boodschappen en ik kreeg 40,00 euro te weinig terug. De kassière was van mening dat ik haar 10,00 euro had betaald. Toen ik aangaf dat ik toch echt 50,00 euro had betaald, werd er iemand bijgehaald. De kas werd nageteld. Binnen korte tijd kwam ze terug, samen met een collega, en men gaf aan dat de kas klopte. Ik kan dus naar mijn geld fluiten. Had ik kunnen eisen om bij de telling aanwezig te mogen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik verwacht niet dat een klant bij de telling aanwezig zal mogen zijn. Dit zal niet mogen in verband met de veiligheid. Misschien kan je (alsnog) vragen of de camerabeelden van je betaling kunnen worden nagekeken. Maar het beste was geweest de winkel niet te verlaten zonder dat de zaak voor jou was opgelost, eventueel door er politie bij te vragen. Nu je bent weggegaan, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de winkel nog tijd zal willen besteden aan de zaak. Toegevoegd na 11 minuten: Als je deze zaak nog wil bespreken met de winkel, ga dan zo spoedig mogelijk weer naar de winkel, dus zodra deze weer open is. Dan is de kans dat de camerabeelden nog niet zijn vernietigd het grootst: deze worden maar een beperkte tijd bewaard. Vraag of je de manager kan spreken zodat hij kan helpen bij het vinden van de oplossing.

Heel lullig, maar je kunt er gerust van uitgaan dat de telling eerlijk is verlopen. De winkel schiet er namelijk niks mee op ; de kassa moet kloppen, niks te veel en niks te weinig, extra geld is niet te boeken. En niet voor niets tellen ze met twee personen (vierogenprincipe). Je hebt je dus blijkbaar vergist, en niet met 50 maar met tien euro betaald. Geloof me, dat komt bijna dagelijks voor. Zowel dat klanten zéggen dat ze met groter geld betaald hebben als dat ze dénken dat ze dat doen. Vergissingen van de caissiere komen er met een kascontrole altijd uit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100