Ik heb een probleem met mijn BH maat. welke (kwaliteits) winkel kan mij goed van advies dienen?

Een grote cup, en een smalle omvang... Ik kocht eerder altijd bij de Hunkemoller, alleen daar wil het ook steeds minder vaak lukken dat ik voor iets fatsoenlijks slaag.
Bij een simpele winkel als bijv. Hema kan ik al helemaal niet terecht.
Weet iemand nog goede (kwaliteit) winkels die betaalbaar zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat vind jij betaalbaar, een goede bh voor een grotere maat is prijzig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik betaal normaal gesproken ca. 25 p/st...
dat vind ik dan ook wel genoeg om het zo te zeggen. Wel fijn dat de hunkemoller zo'n 4x p/jaar aanbiedingen heeft als in 2e 50% korting bijv.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet er maar 1, maar daar komen ze wel van uit heel Nederland - en terecht : Big Beautiful Underwear in Enschede. En nee, goedkoop zijn ze ook niet. Ik ben gemiddeld 75 euro voor een beha kwijt, maar dan heb ik wel een beha die ik bij wijze van spreken de hele dag zou kunnen dragen - vergeleken met de rommel waarmee ik vroeger liep. Deze dame is zeer gedreven iedereen, hoe je er ook uitziet, haar figuur weer terug te geven, en er uit te halen wat er in zit. En ze heeft de meest extreme maten. Echt een aanrader. Betaalbaar is ook een relatief begrip : je hebt genoeg aan twee beha's van rond de 80 euro, en bespaart je er misschien wel twintig van een paar tientjes die het in de praktijk net niet zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry, voor 25 euro ga je gewoon geen echt passende beha vinden. Dat houdt bij 85D wel op. Helaas. Ik kan met een zeer gangbare 95E al nergens terecht. Ze hebben die MAAT wel, maar die modellen PASSEN gewoon niet. En ze zitten niet lekker. Liever 1 goede beha dan 3 slechte, denk ik dan.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik heb ook een rotmaat, en ik ben helemaal klaar met die flutwinkels als Hunkemoller en Livera. Ik ga naar Bodydress en helaas ik ben ook gemiddeld €60 a €70 kwijt. Maar ik heb geen pijn meer, mijn borsten flapperen niet meer losjes in een BH, ik heb geen cuprand meer die precies op mijn tepel zit etc etc. Voor die gemakken betaal ik graag wat meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bekend verhaal., Ik ben sinds ik die winkel ontdekt heb helemaal af van rode plekken, smetwondjes, striemen, rug- en schouderpijn, gene borsten meer ' op hoeven rollen' in de cup, en er schommelt niks meer onder mijn kleren. En als klap op de vuurpijl zit het bijna nog comfortabeler dan 'geen beha' ook. Bijna. Thuis gaat hij nog wel uit. Maar goedkope flutbeha's : never more.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een vervelend probleem. Ik heb ook een grote cup met kleine omvang. Zelf ben ik heel tevreden over Triumph. Een wat duurder merk maar perfecte pasvorm. Ze verkopen het bij Livera maar er zijn ook Triumph winkels, waar ze je overigens heel goed helpen. Ik betaal dus wat meer voor een BH, maar het is goede kwaliteit dus ik kan ze ook lang aan. Succes er mee!

Antwoorden (3)

Al eens bij Livera geweest?

Hieronder kun je zien waar een winkel bij jou in de buurt zit.
https://www.livera.nl/page/storefinder
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja,... Vroeger.
Vond hun kwaliteit altijd veel minder, zeker tegenover de prijs wat ik me dus herinner. Inmiddels wel heel wat jaren verder, dus ik zou wel eens kunnen kijken.
Ik weet van mijn vrouw, die erg petite gebouwd is en een flinke voorgevel heeft, dat zij in Nederland slecht slaagt. In Londen is zij echter fantastisch, op een persoonlijke manier, geholpen ( ik heb 2½ uur zitten wachten) bij Bravissimo. Dit is een winkel speciaal voor de vrouw met maatproblemen als de jouwe. Naast hete lingeriemerk Bravissimo hebben zij ook een kleding winkel Pepperberry die iin dezelfde behoefte voorziet, maar dan voor bovenkleding.

Slogan van Pepprberry: Clothes designed with your boobs in mind
(ik had het zelf kunnen bedenken:-)

Met de huidige vliegprijzen is dit een betaalbare optie.

Toegevoegd na 1 minuut:
In Arnhem hebben we ook nog een zaak als XL-lingerie. Misschien kan je daar ook wat mee

Toegevoegd na 2 uur:
Bij bravissimo kan overigens ook online besteld worden, maar de meerwaarde zit hem vooral in het advies dat je in de winkel krijgt. Als je dat eenmaal hebt gekregen kunnen bestellingen online. Zo heeft mijn vrouw dat ook gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, om naar London te gaan gaat me toch wel een beetje te ver hoor als het om ondergoed alleen gaat! Toevallig woon ik groot en deels in Arnhem.
Echter nog nooit in die zaak gewenst, de naam herken ik wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zit in WC Kronenburg; boven naast de Kijkshop
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wist ik, bedankt :) Maar eens overwegen te kijken dan.
Ik ken het probleem (75H) en slaag bij de betere lingeriezaken. Deze verschillen per woonplaats en zijn vaak niet in een keten opgenomen.
Daarnaast ben ik laatst geslaagd bij de Livera, zij hadden "bij toeval" iets hangen. Anders kun je in elk geval iets passen voor de maat en zit het juiste er niet tussen, dan kan elke winkel (op zicht) bestellen en kun je dan alsnog passen en beslissen of je het wilt kopen of niet.
Daarnaast zijn er enkele webwinkels, zoals Lace lingerie (www.lace-lingerie.nl) of farfallina (www.farfallina.nl) of Annadiva (www.annadiva.nl). Als je je maat (ongeveer) weet kun je bestellen en thuis passen.

In bijna alle gevallen is het zo dat je niet nu een beha wilt en hem morgen al in huis hebt. Daar gaat helaas wat langer overheen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat een goed zittende beha het geld echt waard is! Ook al zijn de leuke modellen pas vanaf een euro of zeventig te koop........
Succes!