kan je in Nederland mason jars kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
Ritsuka
9 jaar geleden
je kunt ook gewoon een pot van pastasaus of pindakaas bewaren, en dan label eraf weken en schoonmaken. Heb je bijna hetzelfde.
Ik ben nu potten aan het bewaren, en dan ga ik straks de deksels met schoolbordverf beschilderen :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor wecken van groente (dus onder druk) zou ik persoonlijk geen supermarkt potjes gebruiken. Voor jam of andere hot-water-bathing of voor vacuüm bewaren van droge producten kan het prima, maar die dingen zijn er niet op gemaakt om hergebruikt te worden voor wecken onder druk (pressure canning). Overigens zou ik daar ook geen Mason voor gebruiken; mijn te duur. Ik gebruik meestal Weckpotten, heb daarnaast wat Leifheit potten. Als je ze graag met schroefdeksel hebt zijn die prima en goedkoper, als je echt iets vergelijkbaars zoekt aan Mason zou ik voor Kilner-potten gaan, lijkt me al goedkoper (en makkelijker te verkrijgen in Nederland) dan Mason. http://www.weckenonline.com/weckpotten-en-inmaakglazen.html?cat=34 Maar Weck is vele malen goedkoper, en je kunt de deksels nog hergebruiken ook.
Ritsuka
9 jaar geleden
ik dacht meer als glazen voor smoothies of zo, daar zie ik die mason jars ook vaak voor gebruikt worden

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. In elk geval via Internet.
http://www.culy.nl/gadgets/eindelijk-de-echte-mason-jars-nu-ook-in-nederland-te-koop/

Personlijk vind ik het een nogal porijzig alternatief voor bijvoorbeeld weckpotten, maar het merk zal er ook wel iets mee te maken hebben.

Je vindt ze ook nog wel eens op Marktplaats, en Xenos heeft ' neppers' in het assortiment voor een beduidend vriendelijkere prijs.