De Blokker heeft mij iets onder valse voorwendselen verkocht, wat kan ik hiermee?

Ik heb bij de blokker een partytent gekocht. Op het prijsbordje stond dat het een aluminium frame is, maar nu blijkt het ijzer te zijn aangezien het is gaan roesten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Of het ijzer is, kun je vaststellen met een magneetje. Zoals Computoon al opmerkte: die “plakt” aan ijzer, en niet aan aluminium. Tip: als je niet zo snel weet waar je ineens een magneet vandaan zou moeten halen: op mededelingenborden worden vaak magneten gebruikt om een vel papier mee op te hangen. Als het echt ijzer is (en bruine verkleuring doet inderdaad vermoeden dat er ijzer is gebruikt), dan geldt het volgende: als ijzer eenmaal begint te roesten, gaan de buizen vroeger of later slechter in elkaar passen (of zelfs aan elkaar vastroesten als de tent lang blijft staan, of de uit elkaar genomen framebuizen roesten in de opslag aan elkaar vast), en krijg je ook roestvlekken op het doek van de partytent, en op de mooie witte kleding van de feestgangers. Lijkt me écht niet acceptabel, en een heel goede reden om Blokker voor het blok te zetten! En dan zul je daar ook wel niet de eerste klager zijn. Al beginnen ze vaak met zoiets te beweren. Het heeft er alvast niet mee te maken of de buizen vochtig opgeslagen liggen of zo. Aluminium buizen moeten niet kunnen roesten. De roest mag ook niet ontstaan zijn in de vastklik-veertjes en nokjes (die zouden nog wel eens van een ander materiaal gemaakt kunnen zijn, maar juist die delen mogen zeker niet roesten, want dan zit de zaak helemaal snel voorgoed vast).

Ik zie op de website van Blokker 3 partytenten staan, waarbij is vermeld dat het frame van staal is gemaakt. Zie ook de link. Wat kun je ermee: a) gewoon gebruiken b) terugbrengen naar de winkel Heb je bewijs dat er op het prijsbordje aluminium stond vermeld (bijv. een foto ervan)? Zo ja, dan kun je stellen dat er sprake is van misleiding. Dat mag reden zijn voor een klacht en het ongedaan maken van de aankoop. Heb je dit al aangekaart bij de winkel?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100