Hoe krijg ik klitten makkelijk uit het haar van mn dochter?

Ze heeft heel fijn haar, is 3 jaar en opstandig en doet 's nachts aan hoofdrollen. Elke ochtend heeft ze aan 1 kant echt een hele dot klitten. Heb al verschillende anti-klit spays en shampoo gebruikt....Heeft iemand nog een goede tip om tranen te besparen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
12.9K

Het beste antwoord

Exact hetzelfde probleem heb ik hier gehad.

Een spray (bv kokosspray van Kruidvat) verminderd de klitten al enorm, maar mijn ervaring is dat een haarborstel met 100% echt haar (dus geen nylon en geen plastic) in ieder geval het tranendal voor 80% verminderd.

Mijn dochters hebben allebei lang, superdun en klitterig haar, maar ze willen nu zelfs zelf borstelen zonder dat het drama's worden.

Ik geloofde mijn vriendin die dit zei eerst ook niet, maar nadat ik haar borstel een paar dagen geleend had zag ik een reuze omslag in beleving van het haren kammen.

Misschien is dit een optie om te proberen. De borstels worden ook door het kruitvat verkocht voor niet te gekke prijs (mijn vriendin had ze via de kapper en dan kostte dat 25 euro maar voor 7/8 euro kan het dus ook).

Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je heb spray van andrelon spuit je erop.
Met kammen van onder naar boven. Plukjes goed vasthouden. En bij een dierenspeciaalzaak (klingt stom) maar daar kan je antiklit voor paarden (manen) kopen. Niet chemisch en werkt perfect. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze wat langer haar heeft helpt het misschien om het voor de nacht wat in te vlechten.
of 2 vlechten erin 1 aan elke kant.
als je dat er s morgens weer uit haalt dan zitten er niet zoveel klitten in.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat ik wilde voorstellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dat is wat ik dus ook altijd doe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En krullen als bijkomend voordeel..
rebecca
13 jaar geleden
idd stippel. ik deed vroeger altijd vlechtjes in omdat ik krullen wilde hebben :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slim!
Ik denk dat hier alleen een lekker kort kapseltje gaat helpen, als je al die anti-klit sprays al uitgeprobeerd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaan met die antiklitspullen. (je hebt speciale voor kinderen, maar dat zul je al weten)
En als het haar lang genoeg is, probeer er 's nachts dan eens vlechtjes in te laten met (veilige) bandjes afsluiten. Bijvoorbeeld van die dikbeklede elastieken. Of gewoon met lintjes; dat knelt ook niet erg.
Gevlochten haar kan met veel rollen ook nog wel gaan rommelen, maar beduidend minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een borstel gebruiken van echt varkenshaar en eventueel anti klit na het wassen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de kapper hebben ze een bepaald soort spray dat klitten eruit haalt. Vraag daar om meer info zodat je zelf ee goedkopere versie kan kopen. Ik neem aan dat dat spul bij de kapper erg duur is.

Ik kamde mijn haar eerst vaak met een borstel met zachte haartjes. Wordt je haar superzacht van zonder dat je er wat van voelt. Volgens mij zijn daar ook babykammetjes van op de babyafdeling.

Of kan het haar als het nog nat is of maak het nat. Maak gewoon een vlecht of 2 staartjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kinderen hadden vroeger ook lang haar en het was elke morgen een ramp!

Ik gebruikte 's avonds Gliss Kur Brill Tonic Deep Repair in de punten. Wordt het iets vetter en zachter door, waardoor het minder 'klitten' kan.

En zoals al eerder aangegeven, vlecht er in!

Borstelen, pak het onderste in je hand en houdt het tegen, zodat het niet trekt, goed borstelen en dan je hand weer wat hoger enz. Uiteindelijk kun je dan het gehele haar goed door borstelen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit gevecht ongeveer tien jaar lang gevoerd met mijn dochters met eveneens fijn (blond) haar, en op de lange duur helpt er maar één ding : knippen. Niet langer dan schouderlang, en liefst ook nog in laagjes, dan houden ze mooi, redelijk klitvrij haar waarbij je ook nog met de borstel in de buurt mag komen. Zodra het de schouders voorbij gaat, worden het spinnewebben, die al tijdens het borstelen opnieuw in elkaar gaan vilten.

Ze zal misschien even huilen omdat haar lange haar er af moet, maar in de praktijk knappen ze er enorm van op, zo'n iets korter en vele malen verzorger koppie zonder pijn.

Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/hele-bol-knoopen-geworden-mama.63422 ; dat is haar - oh zo bekende - voorland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik shampoo (Glans van Andrelon) heb gebruikt, dan gebruik ik daarna de conditioner (zelfde merk, zelfde soort). Je moet er vooral niet te weinig van in doen, doe gerust een halve hand vol. Een poosje laten intrekken (minuut of 3), dan uitspoelen. Soms kam ik m'n haar direct daarna om de losse haren eruit te halen, doe ik iet altijd.
Het klinkt misschien vreemd maar ik kam m'n haar daarna nooit, heb ook vrijwel geen last van klitten. Komt mede doordat mijn haar anders heel erg gaat pluizen.
Succes verzekerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olijfolie erin en een kort kapsel geven.