Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet het wanneer je iets koopt en iets anders (aanbieding) aangeboden krijgt?

Bijvoorbeeld bij de tankstation wanneer je kauwgom dat is afgeprijst aangeboden krijgt voor je voor het benzine betaalt... dit type verkoop, hoe heet het?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
768
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Irritant..
Computoon
9 jaar geleden
Mwah... irritant is het kruisverhoor bij de kassa van de supernarkt. "Hebt u alles kunnen scannen?" (Nee, ik ben een beetje dom). "Wilt u koopzegels?" (Waarom betalen voor korting...) " Zegels voor het boodschappenpakket? ..... ?" (Nee, geef maar 5 procent korting hier en nu). "Prettig weekend!" (Meent u dat uit de grond van uw hart of eist uw werkgever dat u mij dit ongeinteresseerd meedeelt)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik dacht eerst aan "cross selling" maar daarbij gaat het om een aanverwant product (bijv. olie) en niet om een afgeprijsd product.

Impulsaankoop: dat is meer vanuit de klant gezien. Hij ziet wat klein spul in de buurt van de kassa van het tankstation dat hij niet nodig heeft (snoep bijv.) en koopt het, maar daarop hoeft hij niet te worden geattendeerd.

Ik houd het op een gewone "bijverkoop".
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, bijverkoop is het niet, bijverkoop is hetzelfde als cross selling. Je verkoopt een product bijpassend aan het product dat je al aan wil schaffen. bijvoorbeeld bij een fles shampoo wordt een cremespoeling verkocht.
Volgens mij bedoel je koppelverkoop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Koppelverkoop is het ook niet:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/concurrentie-en-marktwerking/misbruik-economische-machtspositie/koppelverkoop-en-bundeling/ Ik hou het gewoon op een goede verkooptechniek :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding