Waar vind ik zinvolle info over het nut van loyalty cards voor de consument?

"Heeft u klantenkaart?" Mijn antwoord is altijd "nee". Maar ben ik dan echt een dief van mijn portemonnee? Is dat onderzocht? Door de consumentenbond bijvoorbeeld? Waar vind ik goede onafhankelijke info, bijv. over welke kaarten zinvol zijn om te hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen

Antwoorden (1)

Je hebt wel iets aan een klantenkaart van een winkel waar je regelmatig over de vloer komt. Waar je maar eenmalig komt, heeft het weinig nut om een klantenkaart te vragen.
Maar je weet niet altijd op voorhand of je misschien toch een goede klant van een winkel gaat worden. Als een eerste aankoop heel goed meevalt, ga je misschien toch terug. En dan verlies je uiteraard het percent op je eerste aankoop als je niet meteen een kaart hebt gevraagd.
Verder is het wel vervelend om alle klantenkaarten voortdurend mee te zeulen. Voor iemand die alles goed op voorhand plant, zal dit wel geen probleem zijn: die neemt alleen de kaart mee die hij die dag nodig zal hebben. Voor mij is dit wel een probleem. Ik ben eerder een chaotische mens. Dat maakt dat ik ofwel alle kaarten altijd bij moet hebben (want ik weet 's morgens niet altijd waar ik later op de dag naartoe zal gaan) of dat ik de juiste kaart niet bij me heb.