Heeft een juwelier edelstenen op voorraad?

Ik wil graag een ring laten maken met een saffier erin, maar deze wil ik wel zelf kiezen en goed kunnen bekijken voordat ik hem koop. Is er in de regio Rotterdam of Den Haag een juwelier die dit soort dingen doet en stenen op voorraad heeft waar je uit kan kiezen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak hebben ze wel dummies liggen. Goede namaaksieraden die ze je kunnen laten zien. Met het blote oog zul je het verschil met een duur sieraad amper kunnen zien en de juwelier is minder kwijt als hij word overvallen. In Rotterdam zit ook Esfahan, daar zou je ook eens kunnen kijken. Zij leveren maatwerk en leveren ook saffier. Kijk: http://www.esfahanjewels.nl/
HeerVoldemort
9 jaar geleden
"Met het blote oog zul je het verschil met een duur sieraad amper kunnen zien en de juwelier is minder kwijt als hij word overvallen." Belachelijk, moet dat van de verzekering of zo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me niet meer dan logisch, als een juwelier alle soorten edelstenen op voorraad moet hebben in alle verschillende groottes en slijpmethodes, ligt er voor een fortuin voor het oprapen en word je een heel makkelijk doelwit voor grote bedragen. Als je het verschil niet ziet en dus een goede indruk krijgt van de mogelijkheden, zie ik er ook geen probleem in. Ik ging er ook al van uit dat ze geen echte stenen op voorraad zouden hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort, het is voor de juweliers het prettigst, dieven weten vaak dat er minder te halen valt bij juweliers dan dat het lijkt. Die 8 dozen trouwringen waaruit je je trouwring kan kiezen... als dat allemaal echt goud en echte edelstenen zouden zijn zouden de juweliers elke minuut worden overvallen!
Daarnaast zorgen de dummies ervoor dat eventuele kopers (laten we het houden bij trouwringen) niet gauw een ringetje in hun broekzak laten glijden terwijl de juwelier even koffie of thee voor ze haalt. Voor een bedrag van €900 is dat voor de juwelier wel prettig!

Het beste antwoord

Meestal niet,maar er zijn enkele juweliers die ze wel op voorraad hebben.

Het beste kun je dan vooraf even bellen voordat je alles voor niets afloopt.
Ik weet wel dat er in Rotterdam een juwelier zit die een paar stenen op voorraad heeft,maar of de saffier erbij zit weet ik helaas niet.

Deze juwelier heet Domeni.