Bij supermarktaanbiedingen: wat gebeurt er als je het maximaal aantal producten per klant overschrijdt?

Betaal je dan de reguliere prijs vanaf het meerproduct dat je koopt of slaat de kassa gewoon elk product aan tegen de aanbiedingsprijs?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
2.2K

Antwoorden (3)

Dan wordt je vriendelijk (of minder vriendelijk) verzocht om het teveel terug te zetten, Je krijgt gewoon niet meer dan het maximale per klant
10 jaar geleden
Die krijg je niet mee. Een winkel mag zelf bepalen hoeveel ze aan een klant willen verkopen. Dus als er staat "Maximaal X per klant" dan mag je er zoveel per dag kopen bij die supermarkt.

Als je er meer wil afrekenen dan krijg je die niet mee. Ook niet tegen het hogere, reguliere, tarief. Dit doet men om zoveel mogelijk klanten de kans te geven te profiteren van een aanbieding.

Wil je toch meer dan het maximum per klant hebben dan zul je op een andere dag terug moeten komen (op voorwaarde dat de aanbieding dan nog van kracht is) of naar een ander filiaal gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Powergen
10 jaar geleden
Volgens mij geldt de max per transactie.
Kijk maar naar de Chinezen die melkpoeder in willen kopen. Na afrekenen aan de max. producten komen ze de winkel weer opnieuw binnen en doen ze precies hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie ook niet in hoe de per dag regel geldt, ook niet hoe je hem zou kunnen controleren met meerdere kassa's. Lijkt me echt verzonnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik verzin helemaal niets. Zie die tekst regelmatig in de kleine lettertjes onder de aanbieding staan. Als een bedrijf die regel wil hanteren, prima. Hoe ze dat controleren? Lijkt me redelijk moeilijk. Tenzij je bij die aanbieding een klantenkaart nodig hebt, dat registreert de computer wel. Anders mag je hopen dat je kassapersoneel een heel goed geheugen heeft...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Dus als er staat "Maximaal X per klant" dan mag je er zoveel per dag kopen bij die supermarkt." "Zie die tekst regelmatig in de kleine lettertjes onder de aanbieding staan." De vraag gaat over per klant. Jij hebt het er dus blijkbaar over als er per klant staat dat dit per dag geldt. Ja me dunkt dat als dat er staat het zo is. Maar als het nergens staat dan geldt het natuurlijk niet. Dat is een andere situatie dan de vraag en wat je zelf zegt. "Dus als er staat "Maximaal X per klant" dan mag je er zoveel per dag kopen bij die supermarkt." Onjuist. Heb je echt zelf verzonnen. Als er staat maximaal X per klant EN per dag dan mag je er zoveel per dag kopen bij die supermarkt. Maar dat is dus een andere voorwaarde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij hebt het er dus blijkbaar over als er per klant staat dat dit per dag geldt. moet zijn Jij hebt het er dus blijkbaar over als er per klant per dag staat dat dit per dag geldt.
Vaak betaal je dan de normale prijs. In het systeem kan aangegeven worden wat het maximaal aantal stuks is waar het korting over berekend mag worden. Vaak zijn dit 4 stuks, wordt er een 5e product gescand geeft het de normale prijs aan.