Met de grijze haren verschijnen ook andere veranderingen aan het haar. Naarmate we ouder worden verliest het haar wat elasticiteit en dichtheid, en de structuur en het golfpatroon kunnen veranderen. Grijs haar heeft bijna altijd een andere structuur. Meestal zijn grijze haren wat weerbarstiger en harder. Het haar heeft meer vocht nodig dan in je jeugd, en het blijft misschien minder lang in model dan je gewend bent.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. De haar sterf. Hierdoor wordt de haar hol, en ziet er grijs uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het wordt ook dikker en stugger. (De haren zelf dan, de hoeveelheid neemt vaak maar niet altijd wel af). Grijs haar gedraagt zich totaal anders dan gekleurd , gepigmenteerd haar. Vaak kun je ook aan de 'stugheid'/ gebrek aan beweging/leven in je haar zien dat het geverfd grijs is. Echt wit haar daargentegen (vooral blonde mensen worden vaak niet grijs maar (iets later) wit, is wel weer heel dun en zacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de regel wordt het wat droger en stugger. De haren op zichzelf, lijkt het wat dikker, maar de hoeveelheid weer minder.
Het krult ( voor de gekrulden onder ons) volgens mij ook (veel) minder dan toen het nog natuurlijk pigment bevatte.