Hoe kom ik van die zere voeten af?

Ze komt er weer aan de zomer! heerlijk natuurlijk maar ik heb toch altijd problemen met mijn voeten s'zomers. In de winter nooit last, heerlijk die laarsen. Ik let altijd heel goed op bij het kopen van schoenen, maar ik hoef ze maar een middagje aan te hebben en ik heb het weer hoor, vermoeide voeten, zere hakken, rode striemen van gespjes of naadjes.

Als het kan draag ik teenslippers, maar je wilt ook wel eens wat netters, iets leuks met een hakje.
sneakers heb ik niet veel aan, omdat ik erg klein ben en dan lijk ik net zo'n klein meisje;)

Heeft iemand tips hoe ik nu echt aan fijne, leuke, hippe schoenen kan komen met hakje?
die college schoentjes of balletjes vind ik niets.

Toegevoegd na 5 dagen:
sorry kan geen beste antwoord aangeven, vind ze allemaal goed. bedankt voor jullie tips!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Antwoorden (6)

ik draag nu ongeveer 2 jaar inlegzolen van het merk Wolky.
(prijs ong. 12,95 te koop bij de betere schoenenzaken)
dit zijn goed ondersteunende zolen die je eigelijk in elke schoen kunt dragen behalve bij sandalen ( helaas is dit geen gezicht, maar ja als je klachten echt erg zijn neem je dat even voor lief)
sinds ik deze zolen gebruik zijn de klachten helemaal verdwenen.
Wat wel een nadeel is van de zolen is dat je als je ze eenmaal draagt je niet meer zonder wil omdat ze zo heerlijk lopen, ze ondersteunen vooral de bal van je voet waardoor er minder druk op de rest van de voet staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ze nu aan, mijn heerlijk lopende stijlvolle sandaaltjes met verfijnd (niet groot of blokkerig) sleehakje en veel bandjes die nergens snijden.

Gekocht bij de Ecco. Het kostte even wat schroom om er binnen te stappen, maar ze hebben al lang niet meer alleen die beige gezondheidsschoenen waar omaatjes en middelbare verpleegsters zo dol op zijn. En dankzij de omaatjes en verpleegsters hebben ze wel heel veel ervaring met het maken van schoenen met een superpasvorm en geweldige schokabsorbsie.

Oké, überhip zal het nooit worden, maar zelfs ik als fervent schoenenfetisjist vind deze sandaaltjes uitermate acceptabel als basiscollectie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Wolky shop heb je ook leuke EN heerlijk dragende schoenen. Je betaalt wel wat extra, maar dat verdien je aan loopplezier dubbel en dwars terug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wolky is in ieder geval niet geschikt voor smalle voeten, dus ik kan er niet terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je dan weer gelijk in, ik heb flippers in plaats van voeten dus voor mij kan het wel.
Ik kan mij je probleem goed voorstellen.
Onthoud een ding: Wie mooi wil zijn moet pijn leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Herkenbaar probleem.
Echter, ook voor in de zomer zijn er prima, goed zittende en nette schoenen te krijgen. Zelf ben ik al jaren verslingerd aan Crocs - en nee, uiteraar niet die grote klompen met gaten ; het oog wil tenslotte ook wat. (Die draag ik thuis wel).

Maar Crocs heeft de laatste jaren heel veel leuke,elegante modellen, ook voor de probleemvoet zelfs, zodat je ook de hele zomer op wolken kunt lopen.

Vermoedelijk hou je in de zomer wat vocht vast in je voeten (wat een heel normale. veel voorkomende klacht is) waardoor ze toch gaan knellen, en kies je toch voor iets te hoge hakken. Probeer voor een elegant en draagbaar hakje iets van rond de drie centimeter te kiezen ; dat moet iedereen probleemloos kunnen hebben.

Je kunt overigens vaak beter op de site kijken dan in de winkel ; daar is het assortiment iets groter. Heb je echter probleemvoeten (heel breed of heel smal of een heel hoge wreef) dan kun je toch beter gaan passen ergens. Er zijn echt crocs voor smalle en juist voor brede voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem en dan heb ik ook nog eens supersmalle voeten, vooral de hiel.
Maar gelukkig zijn er steeds meer leuke goede "gezondheidssandalen". Scholl en Big Horn bijvoorbeeld, met verstelbare bandjes.

Pas las ik iets over het hoge hipheidsgehalte van Scholl sandalen. Hippe kleurtjes zoals roze, grasgroen en printjes voeren de boventoon. Daarbij kun je kiezen voor modellen met een sleehak, een trendy klepper of, idaal voor de zomer, hippe slippers.