Wat is de garantie op producten gekocht met korting?

Ik kreeg bij inlevering van een paar oude schoenen een kortingsbon van 10 euro. Hierop kocht ik een paar schoen geprijst 40 euro en betaalde na inlevering van de bon nog maar 30 euro. De schoenen gingen kapot (de zool begon te lekken) en ik ging terug. Er werd mij verteld dat ik voor 30 euro een ander paar uit mocht zoeken. Ik was het daar niet mee eens. Naar mijn mening mag ik voor 40 euro een ander paar uitzoeken. Wie heeft er gelijk?

Dezelfde winkelketen heeft nu een actie lopen waarbij je het tweede paar schoenen voor 1 euro krijgt. Is het correct gehandeld wanneer ik slechts voor 1 euro een ander paar schoenen uit mag zoeken wanneer het 'tweede paar' dat ik kocht kapot gaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen

Antwoorden (2)

Dit kun je het beste bij de winkel zelf gaan vragen.

Het hangt van filiaal tot filiaal af.

Bij de ene schoenwinkel heb je 3 maanden garantie en bij de ander één maand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De waarde van de schoenen is EUR 40 en niet EUR 30. De EUR 10 heb je gekregen voor de oude schoenen die je ingeleverd hebt; zij hebben die oude schoenen dus in feite van jou voor dat bedrag gekocht. Heeft dus niets met de waarde van de nieuwe schoenen te maken. Als ze toch volhouden dat je maar voor EUR 30 andere uit mag zoeken, zou ik de oude schoenen terugvragen; die heb je dan immers voor niets ingeleverd. Ben benieuwd hoe ze dan reageren.....