Wat kun je hierop zeggen?

Als mensen tegen je zeggen: "jij kunt wel een zonnebankje gebruiken" of "naast jou ben ik tenminste bruin". Of "wat ben jij wit zeg". Ik ben meestal flabbergasted, iemand tips?

13 jaar geleden
in: Mode
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaagh, herkenning! Al die lui die na 4 jaar tropen aan mij vroegen of ik nog op vakantie moest? Grrr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo herkenbaar!:) Goede vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dat nou nooit zeggen, ik vind dat eigenlijk een beetje opschepperig zo beetje uit de hoogte. Hou ik helemaal niet van brrr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me, jij lacht uiteindelijk het laatst :) ik ben bijna 50 en heb de resultaten van die zonnebad hype gezien. De meesten hebben een huid als uitgedroogd leer, zo lelijk... Ik ben een rooie en vermijdt de felle zon zoveel als mogelijk.Ochtend en avondzon.. meer niet voor mij. Soms een beetje lichtgekleurde dagcreme op mn toet.
ik heb nauwelijks rimpels en een gave huid. zo " in" als bruin nu is.. zo "uit" is het weer over een paar jaar. Het zijn rages... in dit geval een gevaarlijke rage, ERG slecht voor je gezondheid. geniet van je blanke huid! :) over een paar jaar benijden die zelfde mensen je erom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje voor Gee

Het beste antwoord

Als je het echt onaardig vindt, gewoon direct terug spelen:
Op de eerste:
"Jij kan wel een cursus genuanceerd communiceren gebruiken."
Op de 2e:
"Wie zegt dat ik wil dat je naast me staat."
Op de 3e:
"Wat ben jij onaardig zeg!"

Om je er met een geintje vanaf te maken:
"Ik heb niet voor niks uren in de Tipp-ex gelegen!"

"Michael Jackson is er ook een heel eind mee gekomen."

"Ik was me tenminste."

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
prachtig! Dank!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van mij een +je! heel leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hehehe
Annswers
13 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de "schitterende" antwoorden! Ik moest hier erg om lachen én het zijn goede antwoorden, ik heb het al een paar keer gebruikt!

Andere antwoorden (43)

Gewoon zeggen dat je er niet zo tegen kan om in de zon te liggen. dat je gewoon wat last hebt van de warmte dan
13 jaar geleden
Gewoon antwoorden; mijn kleur is natuurlijk en gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een blanke huid is een gezonde huid
mensen met een overdreven zon gebruinde huid hebben veel eerder rimpels
en cleopatra stond bekent om haar mooie blanke huid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, jij trekt volle zalen...
Niks van aantrekken in elk geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik ben tenminste gezond"

Ik las vandaag toevallig in de Telegraaf dat de dames en heren in Thailand heel veel producten gebruiken (zelfs levensgevaarlijke) om een witte huid te krijgen, een witte huid staat daar immers voor "Schoonheid en rijkdom".

Toegevoegd na 5 minuten:
Een mens mag maximaal ongeveer 15 minuten (afhankelijk van huidtype en zonkracht) onbeschermd per dag in de zon liggen. Met een factor 10 zonnebrandcrème wordt dit 150 minuten. Het meerendeel van de mensen komen ver boven deze getallen en brengen zichzelf hiermee in gevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ok." en vervolgens gewoon verder gaan met je leven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Forceer dat de ander uit moet leggen wat die verkeerd vindt aan een blank huidje.

"Wa's daar mis mee?"
"Mooi blank huidje he? Jaloers?"
"Ja, vind ik ook. Mooi he?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik ben blij dat jij het zegt en niet een leuk iemand"
of
"Heb je ook wat leuks te melden?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kunt wel een zonnebankje gebruiken: waarom kan ik dat wel gebruiken? "omdat je zo wit ben" antwoord: nou ik heb er geen last van..

Naast jou ben ik tenminste bruin: Naast jou val ik tenminste op.

Wat ben jij wit zeg: lekker belangrijk, zég.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Blergh, dat zonnebankbruin is zóóó jaren 90.

2. Tja, als jij er graag als een bouwvakker bij wil lopen, ik blijf liever uit de zon.

3. Ja, mooi hè, ik heb zóveel geluk dat ik niet zo vies bruin wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon reageren als een Middeleeuwer: Mooi wit he, je kunt wel zien zeker dat ik geen landarbeider benn , maar van adel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg meestal dat het juist makkelijk is, ik ben het hele jaar door dezelfde kleur en dus staan dezelfde kleren mij het hele jaar ipv alleen in de zomer.

Maar vooral, niet mee zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo had ik het ook nog niet bekeken! +je!
Ha, die Annswers;

Maak ze duidelijk dat jij zo populair en belangrijk bent dat je helemaal geen tijd hebt voor dat soort tijdverspilling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon heel overtuigend zeggen: 'Inderdaad, gelijk heb je'. En dan op een ander onderwerp overgaan.
Als je een excuus gaat verzinnen lijkt het alsof je er zelf zo onzeker over bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien deze ? Mooi wit is niet lelijk,want dat is de nieuwe teint van morgen.
dus als ik jou was zou ik maar snel uit de zon wegblijven anders loop je binnenkort voor schut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat gemeen zeg.

Maar ik kan je vertellen dat diegene zelf erg veel moeite hebben om zichzelf te accepteren. Daarom doen ze zelf alles om er 'anders' en 'goed' uit te zien.
DAT IS HUN DRAMA.

Ze gebruiken jouw om zichzelf beter te gaan voelen.

Ze gebruiken de kracht van de herhaling. Hoe vaker ze het tegen jou zeggen, hoe meer het in hun systeem wordt geprogrammeerd dat zij wel 'goed' bezig zijn.

Je kunt jezelf ook programmeren door herhaling. Namelijk dat je continu tegen jezelf zegt dat jij er prima uitziet. Je bent uitermate mooi, gezond en je zit goed in je vel.
Je bent blij met wie je bent.

Als je hetzelfde gevoel wilt teruggeven aan ze, dan kan je zeggen: Volgens mij heb jij er meer moeite mee dan ik.
Of: Je gebruikt toch geen bruiningszalfjes.
Of nog een tandje erger: Ik krijg tenminste geen huidkanker (maak ze maar bang).

Ik hoop echter niet dat je dit zult doen, want dan ben jij net zo erg als zij zijn.

Je kan ook zeggen: Goh, wat ben jij mooi bruin geworden.
Of: Dat doe ik speciaal voor jouw.
Ik heb er geen moeite mee, of last van.
Ach het is maar uiterlijk, dat is niet belangrijk.

Toegevoegd na 13 minuten:
Zelf had ik een collega die continu tegen me zij dat ik dik werd.
Uiteindelijk heb ik een keer teruggezegd: Volgens mij ben je zelf bang om dik te worden.

Kennelijk een bullseye, want hij heeft het er nooit meer over gehad.

Later toen ik jarig was en uitdeelde op mijn werk, wilde hij niet: hij was aan de lijn.

Ik was kennelijk zijn spiegel en wanneer hij mij zag, zag hij zijn eigen angst. Hij zei het tegen mij om zichzelf te programmeren.

Nogmaals, dit is zijn/hun drama. Ze gebruiken jouw om zichzelf daarvoor te beschermen.

Volgens mij bij jij de spiegel voor die andere mensen. Dus als jij zegt: Volgens mij ben jij banger dan ik om wit te zijn.
Dan zal je waarschijnlijk ook direct hun angst benoemen. Dat zal heel confronterend zijn voor ze zijn.

Het is aan jouw of je op deze wijze van je af wilt bijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
hele goeie!
Wat de ander van jou vindt..moet die ander maar weten.

Dat is zijn/haar zaak..

Wat jij moet doen..is je helemaal niets aantrekken van die ongevraagde mening van een ander.

Als je alles doet waarvan anderen vinden dat je zou moeten doen..dan leef je zelf niet meer..maar word je geleefd.

Zeg gewoon tegen ze.. Nou en? Het is toch mijn zaak wat ik met mijn lichaam doe..

En besef steeds heel goed..dat je daaromtrent aan niemand enige verantwoording verschuldigd bent.

Weet ook dat het bruin zijn/worden een kwestie van mode is.

In de middeleeuwen was een witte huid mode omdat daaruit bleek dat je niet op het land werkte maar..dat je van adel was..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt en daar voel ik me heel lekker bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ik heb niet steeds tijd om op m'n reet in de tuin te liggen."Zo, klaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben dus een echte Hollandse schone!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen , ik ben zo als ik ben en ik hoef niet zoals jou (jullie) iemand anders te zijn , en bovendien een bruine jas staat mij niet ! Gewoon op een vriendelijke maar duidelijke manier doen . Hopenlijk heb je hier wat aan . Succes .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen; Dat is mijn gips, die mag er binnenkort af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 1. Zit dat lekker?
Bij 2. Ja je hebt een echt poepkleurtje.
Bij 3. Ja telkens als ik jou zie schrik ik me te pletter.
13 jaar geleden
en op die vrolijke noot.......

en dan het gespreksonderwerp veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt zeggen dat jij tenminste niet bang hoeft te zijn voor huidkanker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg: 'wit is het nieuwe bruin dit jaar, kijk maar in de cosmo'.
Of: 'je maakt je toch geen zorgen om me?'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan eerlijk zijn dat je het niet leuk vindt als iemand zoiets onbenulligs zegt om jou naar beneden te halen.
"jouw ego ziet er anders ook wat bleekjes uit"
en "mooi he, dat witte" vond ik ook een goeie :)
of je kan hem of haar uitmaken voor racist :P
of "zo, je bent bang dat mensen je niet mooi vinden, of niet" dat werkt bij meerdere van dit soort opmerkingen.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glimlach gewoon naar diegene met een dodelijke blik. Er wordt ook heel vaak tegen me gezegd dat ik bleek ben. Dan lach ik gewoon heeeel nep en zeg ik heel aardig dankjewel.

Als je iets gemeens wil zeggen, kan je zeggen (als die gene een vrouw is) dat ze wat siliconen moet halen en een enkeltje naar Hollywood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suf is dat hè? Ik kreeg dat ook vaak te horen, werd er doodmoe en geirriteerd van, voelde me ook aangevallen. Mijn huidige omgeving zeurt er niet zo over, gelukkig.
Vaak gebruiken mensen het als een soort openingszin voor een kletspraatje en realiseren zich niet dat ze jou ermee kwetsen.
Wat helpt is om het niet op jezelf te betrekken, probeer erachter te komen waarom iemand dat tegen jou zegt. "Waarom zeg je dat?" Als het dan nog steeds gezeur blijkt te zijn, kun je aangeven wat het met jou doet: "Ik word niet gauw bruin en ik vind het niet leuk als jij me daarmee confronteert."
Je stelt je daarmee kwetsbaar op, de ander zal zich lullig voelen dat zij (of hij) jou pijn gedaan heeft en zal het proberen goed te maken. Je hoeft hier niet op in te gaan. Start een ander onderwerp zodat dat gewenste kletspraatje alsnog van de grond komt. Zij of hij zal zoiets niet een tweede keer zeggen. Deze methode vraagt van jouzelf wel kracht en moed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook spierwit, zelfs na 3 weken op het strand liggen bakken, ik doe het dus niet meer, zonde van mijn tijd. Ik zeg meestal: ach ja, je hebt werkpaarden en luxe paarden. Moeten ze vaak eerst even over nadenken en dan ben ik al weg, ga mijn tijd er niet aan verdoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja liever bleek dan verschrompeld en uitgedroogd er uit zien.

adelijke mensen zijn altijd licht getint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle respect denk ik dat die vraag an sich verkeerd gesteld is. Waarom zadelen mensen ons ongevraagd met hun mening op, zeker gezien ze zelf niet echt tegen opmerkingen kunnen?
Een wedervraag zou dus zijn;
"Zal ik je eens uitleggen waarom ik je lelijk vind"
of dik, kies maar iets.

Sommigen doen het af als mooi wit ...

Tja, is iemand niet gewoon een racist?
Moet ik zeggen tegen een neger, "naast jou ben ik tenminste wit"!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zei laatst over mezelf 'jeetje wat heb ik eigenlijk een witte benen'. Waarop mijn buurman tegen me zei: 'maar het zijn wel een stel gezonde benen'.
En ja, dat is ook wat waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd dat ik er trots op ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het volgende antwoorden: "Jaaa, wat ben jij lekker bruin zeg, maar dat is niet van nature toch? Laat je jezelf wel regelmatig controleren op huidkanker?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel indringend aankijken (alsof je shakspeare quote) en op een melodramatische toon zeggen: "Ja, maar ik heb een hart van bruine bonen!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blank zijn is in veel landen een teken van schoonheid....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord dan: Ik heb wel werk!

Dan zijn ze gelijk beledigd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super goede vraag.
Dit overkomt me ook regelmatig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks zeggen. Ik krijg dat ook altijd te horen, verdorie, ben een geboren melkfles. Als ik de behoefte voel om te reageren doe ik meestal een van deze dingen:

- Stel ik een vraag aan diegene, zoals Hoe kom jij zo bruin, want volgens mij is dat wat men 'stiekem' heel graag wil vertellen wanneer ze zulke opmerkingen maken.
- Vorige week maakte een jongen nog een heel grove opmerking, hem heb ik een grof gebaar gemaakt en uitgescholden voor Smeerkees.
- Oui oui, viva les Frises (friesland hoera)
- Ik word ook niet mooi bruin, eerder turquoise (of iets in die trant)
- En dat wil ik graag zo houden. Dan krijg ik tenminste niet van die bruin/witte afdrukken
- De factor 90+ was in de uitverkoop, smeert als latex, chill hoor (oid)

De tactiek van het niks zeggen zou ik gebruiken bij die opmerking over de zonnebank. Dat vind ik zo laag om te zeggen. Of anders: jaaa mijn zonnebank is kapot, ik heb er blanc-de-blancs in gemorst (is dure champagne), in de bedrading weet je wel, zonde he, maar goed wit is het nieuwe zwart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeg: Ik blijf liever origineel en mezelf, en doe er dus geen moeite voor dit niet te zijn, want er zijn al te veel kopieen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EN BEDANKT HE!
Gewoon weg lopen en verder maar proberen het je niet al te erg aan te trekken. Ook al komen zulke opmerkingen van mensen best wel grof over.
Het; jij kunt wel een zonnebankje gebruiken, word meestal gebruikt wanneer ze iets medelijden hebben met je.
De rest van de opmerkingen vanwege hun eigen onzekerheid.
Loop gewoon weg na zo ,n opmerking en dan begrijpt die persoon meestal wel dat je het geen leuke opmerking vond.