Op welke dagen zijn levensmiddelenwinkels open tijdens de komende feestdagen?

Ik begrijp dat dit als een vreemde vraag klinkt. De verklaring is dat ik dit jaar voor het eerst sinds vele, vele jaren in Nederland zal zijn tijdens de komende feestdagen, en niet zoals gebruikelijk in Italië. Daarom heb ik geen idee op welke dagen en op welke tijdstippen de levensmiddelenwinkels in Nederland open zijn.

Op welke dagen en uren zijn deze winkels geopend? Het gaat met name om 24, 25, 26, 30 en 31 december, en om 1 januari.

10 jaar geleden
in: Winkelen
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit wil weleens verschillen.
Het beste kun je op de site's van de winkels kijken waar je je boodschappen wilt kopen want daar staan de speciale openingstijden bij.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Volgens de winkeltijdenwet:
Artikel 2 1. Het is verboden een winkel voor het publiek geopend te hebben:
a. op zondag;
b. op Nieuwjaarsdag, op Goede Vrijdag na 19 uur, op tweede Paasdag, op Hemelvaartsdag, op tweede Pinksterdag, op 24 december na 19 uur, op eerste en tweede Kerstdag en op 4 mei na 19 uur;
c. op werkdagen voor 6 uur en na 22 uur. 2.Het is voorts verboden op de in het eerste lid bedoelde dagen en tijden in de uitoefening van een bedrijf, anders dan in een winkel, goederen te koop aan te bieden of te verkopen aan en in rechtstreekse aanraking met particulieren. Er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar wordt massaal van afgeweken HeerVoldemort,hier zijn de winkels al elke zondag open,maar dit zal ook met de apv te maken hebben van de betreffende gemeente.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Daarom zeg ik: Er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn. Maar als je van die tijden uit gaat, grijp je in ieder geval niet mis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat had ik gelezen en moest lachen om de zin: Er kunnen uitzonderingen zijn. Het is eerder een uitzondering als ze niet open zijn. ;-))))
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Hangt van de stad/dorp af...
http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/24249_gelovigen_willen_supermarkt_in_zeist_te_gronde_richten/ Hou je winkel maar eens open in de betuwe
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja daar is het heel streng.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Jumbo is bijna ALTIJD open, ook op niet-gristelijke feestdagen (dan worden er niet-gristenen ingezet), natuurlijk wel op gristelijke tijden, immers het zijn wel katho's! Toegevoegd na 48 seconden:
MOET zijn: gristelijke feestdagen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon op de website van de winkel kijken en nu staan er ook overal bordjes in de winkels. Hoe moeilijk kan het zijn? Hier is op 24 en 31 dec het spul open tot een uur of 6, 25 dec is alles dicht en op 26 dec en 1 jan zijn de winkels 's middags open en 30 dec is een normale maandag.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dank voor alle reacties en antwoorden. @Pelle, "hoe moeilijk kan het zijn": heel moeilijk als je op een aantal uren vliegen van Nederland zit en slechts beschikt over een Internetverbinding die het vaker niet dan wel doet.

Het beste antwoord

Je kan uitgaan van deze globale openingstijden van de Nederlandse supermarkten de komende tijd:

- dinsdag 24 december: open tot 17:00 of 18:00 uur vanwege Kerstavond
- woensdag en donderdag 25 en 26 december gesloten, maar op Tweede Kerstdag kunnen er uitzonderingen zijn
- maandag 30 december: reguliere openingstijden, bij de meeste supermarkten tot 20:00 uur 's avonds
- dinsdag 31 december: open tot 17:00 uur of 18:00 uur vanwege Oudjaarsavond
- woensdag 1 januari: gesloten vanwege Nieuwjaarsdag

Om helemaal zeker te zijn zou ik, als ik jou was, informeren naar de precieze openingstijden bij je lokale supermarkt of de website van de supermarkt van je keuze raadplegen.
10 jaar geleden
redhouse
10 jaar geleden
Er zijn Jumbo's die het gehele jaar geopend zijn , ook AH gaat dit jaar op vele locaties 25 december open.

Andere antwoorden (1)

Op 25 december en 1 januari niet. Voor de rest zijn ze vrij gewoon open. En als je specifieke winkels op het oog hebt (AH, V&D, Jumbo, enz.) dan kijk je gewoon even op de betreffende websites.