Wat gerbeurt er met vlees/vis uit de supermarkt dat over tijd is?

En alle andere levensmiddelen?
Gaat dat de vuilnisbak in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wij bij de jumbo gooien al het vers verpakte groente 2 dagen voordat het overdatum is weg en voor vlees 1 dag van te voren.

Alles wat overdatum is wordt afgeboekt uit het systeem en uiteindelijk weggegooid.

Er wordt belachelijk veel voedsel weggegooid. AH heeft laatste dag aanbieding: alles met een sticker er op met 35% korting. Daar ben ik dol op.... Elke winkel mag zelf weten waar het over datum product naar toe gaat. De een geeft het aan de voedselbank. Een andere winkel geeft het aan de kinderboerderij, dierentuinen etc. ........ Schandalig is Jumbo. Laatste dag aanbiedingen, 35% korting, die kent Jumbo niet, die gooit goed eten WEG, 2 dagen voor de datum en durft met droge ogen te beweren dat het niet naar de voedselbank kan. Maar ook AH en andere supermarkten gooien veel te veel nog goed voedsel weg. 1,3 miljard ton levensmiddelen belanden jaarlijks op de afvalhoop En dat terwijl er 870 miljoen mensen honger lijden.

Mijn vriendin heeft bij een bedrijf gewerkt waar producten van AH, die over de datum waren, naartoe gingen. Niet alleen vlees maar ook snoep e.d. Snoep wilde nog weleens in iemands zak verdwijnen al mocht dat absoluut niet. Dat moest vernietigd worden. Daar kon men zelfs voor ontslagen worden. Wat er met het vlees gebeurde weet ik niet precies meer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100