Wat gerbeurt er met vlees/vis uit de supermarkt dat over tijd is?

En alle andere levensmiddelen?
Gaat dat de vuilnisbak in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
1.7K
Cryofiel
10 jaar geleden
Als vlees of vis over tijd is, zal het geleidelijk opzwellen. Na een tijd komt er dan klein jong vlees uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigen ervaring, Cryo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
LOL

Antwoorden (4)

Wij bij de jumbo gooien al het vers verpakte groente 2 dagen voordat het overdatum is weg en voor vlees 1 dag van te voren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom is dat? Kan het niet meer goedkoper verkocht bijvoorbeeld? Of naar een voedselbank? En begrijp me niet verkeerd: ik was vrijwilliger bij een voedselbank. Het vlees wat wij kregen ging meteen in de vriezer zodat het niet kon gaan bederven zodat het in nog goede staat uitgedeeld kon worden. En wij reden ook regelmatig routes langs randgemeentes buiten de stad bij bij ons ingeschreven mensen op verschillende dagen. Zodat groentes tegen de datum aan nog op tijd bij mensen terecht kwamen. Maar ik heb nog niet zo lang geleden een programma op tv gezien waarin werd verteld dat er inderdaad heel veel eten in de containers wordt gegooid.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat zal ook wel naar de voedselbank gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kreeg een beetje de indruk dat er veel te veel gewoon wordt weggeflikkerd. Maar daar weet searchingboy waarschijnlijk meer van?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog 1 reactie vanavond: ik wist dat ik er iets over op tv had gezien maar wist niet meer waar. Ik heb het teruggevonden. Als je gaat naar www.zembla.tv.nl kan je daar uitzendingen terugzien. Die ik bedoel over voedselverspilling is van 9 maart 2012. Wel anderhalf jaar oud, maar goed. Het is denk ik nog steeds actueel. Vermoed ik zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb gehoord dat niet alle voedselbanken dit mogen aannemen ivm. bepaalde regels?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet hoe de regels nu zijn bij voedselbanken, ik ben er al een tijdje weg. Maar ik weet wel dat toen ik er werkte er wel verschil zat in supermarkten. Er waren erbij die geen voedsel wilden geven of met veel moeite i.v.m. eventuele problemen met de plaatselijke politiek. En wat de verschillen zijn tussen verschillende voedselbanken weet ik niet. Ik weet wel dat niet alle voedselbanken onder dezelfde leiding vallen en dat er inderdaad sommige dingen anders gaan.
Alles wat overdatum is wordt afgeboekt uit het systeem en uiteindelijk weggegooid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er wordt belachelijk veel voedsel weggegooid.
AH heeft laatste dag aanbieding: alles met een sticker er op met 35% korting.
Daar ben ik dol op....

Elke winkel mag zelf weten waar het over datum product naar toe gaat.
De een geeft het aan de voedselbank. Een andere winkel geeft het aan de kinderboerderij, dierentuinen etc. ........

Schandalig is Jumbo. Laatste dag aanbiedingen, 35% korting, die kent Jumbo niet, die gooit goed eten WEG, 2 dagen voor de datum en durft met droge ogen te beweren dat het niet naar de voedselbank kan.
Maar ook AH en andere supermarkten gooien veel te veel nog goed voedsel weg.

1,3 miljard ton levensmiddelen belanden jaarlijks op de afvalhoop
En dat terwijl er 870 miljoen mensen honger lijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog niet zo lang geleden in een programma op tv (en ik weet echt niet meer welk) een reportage gezien over een groep mensen die maaltijden maakten voor een heleboel anderen juist met dat weggooi eten. Wat nog goed bruikbaar was en geen mens die er ziek van wordt. Ik weet niet meer zeker hoe ze er nou aan kwamen. ik kan er nog wel eens naar zoeken, als dat nog gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het is echt schandalig dat er zoveel weggegooid wordt dat nog goed gegeten kan worden. Als een tomaatje niet de juiste vorm heeft wordt het afgekeurd.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Is inderdaad ook schandalig, maar ik heb ook gehoord dat de voedselbank geen eten mag aannemen dat over code is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou @HeerV ook dat is anders geweest, ik heb een jaar lang BESCHIMMELD brood na de eerste keer _wekelijks geweigerd_ en teruggegeven.....
Was niet erg smakelijk. Echter laten wij niet zeuren, iedereen die klant is bij de voedselbank, moet blij zijn en is dat ook [meestal] er zijn altijd uitzonderingen. @Momopoyolo : ben het helemaal met je eens. Plus.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Nou beschimmeld brood vind ik ook niet kunnen, zelfs niet voor een voedselbank. Ik vind het ook schand dat een voedselbank nodig is, in een rijk land als NL. Ik vind dus niet dat iedereen die er klant is blij moet zijn. Het zou fijn zijn als niemand het nodig had.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel blij met hulp, als je die nodig hebt, je moest eens weten.
Hulp die je krijgt moet dan inderdaad wel goed zijn, dus vers voedsel, ja natuurlijk.
Ben het met je eens dat het een schande is dat een voedselbank überhaupt nodig is, absoluut!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nagevraagd: Jumbo/C1000 wil geeft geen cijfers omdat het concurrentiegevoelige informatie zou zijn, maar laat weten dat zij afspraken hebben met de voedselbanken.
Tsja, mededelen dat men alles weggooit is ook een afspraak.
Ik ken heel wat vrijwilligers die speciaal routes rijden met vleesproducten die net tegen de datum aan zitten.
Om in aanmerking te komen voor de voedselbank hoeft men niet per se aan de geeuwhonger te liggen. Het is toch fijn als men deze mensen iets kan bezorgen wat zij zich normaliter niet kunnen veroorloven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor deelname aan de voedselbank moet men 180,= netto overhouden om van te leven, per kind er bij betekent 60,= euro meer. Van de week op tv gehoord. In mijn tijd was het 50,- per week LEEFGELD hè alles dus niet eetgeld...
En in mijn tijd maanden lang spruitjes, zelden fruit en relatief veel snoep en sausjes ... maar nogmaals, al zou het niet nodig moeten zijn, wees wel blij met welke hulp dan ook als je die nodig hebt.
Mijn vriendin heeft bij een bedrijf gewerkt waar producten van AH, die over de datum waren, naartoe gingen. Niet alleen vlees maar ook snoep e.d. Snoep wilde nog weleens in iemands zak verdwijnen al mocht dat absoluut niet. Dat moest vernietigd worden. Daar kon men zelfs voor ontslagen worden. Wat er met het vlees gebeurde weet ik niet precies meer.