Zit statiegeld van een krat bier bij de prijs inbegrepen?

Ik heb zojuist een Krat bier afgerekend voor €13,95 wat opzich al een redelijke prijs is voor een krat, direct onder de prijs die op mijn bon staat, staat nog eens los een prijs genaamd "statiegeld €3,90" is dit normaal? Zoja, dan is een krat bier ineens heel erg duur geworden, want €17,49 is niet echt normaal lijkt me.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
33.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het krat gewoon terugbrengt is er niets aan de hand toch? De prijs voor het bier blijft hetzelfde, je leent het krat erbij.

Antwoorden (3)

De statie geld is niet inbegrepen bij de prijs die bij het schap staat ( tenzij het in de aanbieding is) welke krat en waar heb je hem vandaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De gemiddelde prijs van een krat van 24 flesjes á 0,30 liter van Heineken is € 13,25. Dus op zich kan het kloppen dat jij €13,95 hebt betaald voor een krat bier.
Het stattiegeld staat los vermeld op je kassabon en zit dus niet bij die € 13,95 in.
Op een krat Heineken zit € 3,90 statiegeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Statiegeld (ook: emballage, stageld of consigne) is een klein bedrag dat wordt geheven bij de aankoop van een product en dat wordt terugbetaald als de koper de verpakking van het product na gebruik weer inlevert.

In statiegeld heeft statie de betekenis 'het staan' (een betekenis die niet afzonderlijk voorkomt); dit verwijst naar de borgsom (het statiegeld), die blijft staan tot de waarborg niet meer nodig is.

Het bier kost je dus echt niet meer dan € 13,95.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bier kost je dus echt niet meer dan € 13,95. Dat was dus juist de angst van de vrager. Hij vond 13,95-statiegeld al voldoende.