Hoeveel winst maakt de lidl op "non food" producten?

Ik vraag me af hoeveel winst de Lidl maakt op "non food" producten maakt.

Soms zijn de producten zo goedkoop dat ik denk: "daar wordt toch geen winst op gemaakt?!".

Zijn deze producten winkel trekkers waar bijna geen winst op wordt gemaakt, maar je bent er toch dus koop je de halve winkel leeg! Of wordt juist hier op verdient?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
1.3K

Antwoorden (2)

Vrijwel iedere winkel heeft een groep producten waar ze netto niets aan verdienen. De zogeheten lokkertjes. Een deel van de non-food producten van lidl kan daar bij zitten, maar een deel zeker niet.

Toegevoegd na 29 minuten:
Sommige van de non-food producten zijn niet veel goedkoper dan bijvoorbeeld action, die koopt net als Lidl heel groot in en accepteert een lage marge, maar door de enorme omloopsnelheid maken ze toch winst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar hoeveel winst (in %) zouden ze dan maken ze op de goed verdiende non food producten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat soort dingen vertellen de meeste bedrijven niet.
De winst die zij maken zit meestal in food producten in minder in de non-food producten.
Sommige filialen hebben een 1 ton of meer per weer omzet.
Dus wees gerust er word genoeg verdiend, is het wel niet aan een food product, dan is het wel een een non-food product en anders om.