Kun je je Free Record Shop cadeaukaart niet meer inleveren?

Ik ging net mijn kasten door en vond tot mijn verbazing nog wat cadeaukaarten bij de FRS ik wou kijken hoeveel er nog op stond maar las toen dat het niet kon. Is dit waar? En zo ja dat is toch nooit eerlijk dat geld is wel betaald!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
3.8K

Het beste antwoord

Free Record Shop is failliet gegaan. Een aantal winkels heeft een doorstart gemaakt, vermoedelijk onder een nieuwe eigenaar en met eigen voorwaarden.

Op 1 juni heeft dit in De Telegraaf gestaan:

"Klanten Free Record Shop genept met cadeaubon
door Richard van de Crommert

AMSTERDAM -
Klanten die gisteren nog cadeaubonnen van de Free Record Shop in een van de winkels wilden verzilveren, kwamen bedrogen uit. Per direct ging de streep dor het betaalmiddel.

„Klanten zijn over de rooie”, vertelt een medewerker van Free Record Shop. Twee weken geleden, in een memo van 13 mei, werd het personeel nog aangespoord zo veel mogelijk cadeaubonnen aan klanten te verkopen, dat was immers „gegarandeerde omzet”. Toen was al duidelijk dat het bedrijf aan een zijden draadje hing.

Als personeel probeert om cadeaubonnen aan te nemen, wordt een foutmelding gegeven. Ook guldens, waarmee bij de Free Record Shop nog spullen konden worden gekocht, worden sinds gisteren niet meer aangenomen. Wie zijn cadeaubonnen nog wil inleveren, is aangewezen op de winkels in België. Alle personeelsleden van de winkelketen zijn gisteren bovendien ontslagen."

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar, geef de hoop nog niet op. Bovenin de site van de shop verschijnt nu:

N.a.v. de berichtgeving over de doorstart van Free Record Shop Nederland:

"Vanaf heden is het weer mogelijk om uw bestelling gratis af te laten leveren in een FRS filiaal naar keuze. Helaas kan er momenteel nog geen gebruik gemaakt worden van de FRS cadeaucard."

"Nog geen...": er wordt niet uitgesloten dat dat moment ooit weer komt.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er staat op hun site: "N.a.v. de berichtgeving over de doorstart van Free Record Shop Nederland: Vanaf heden is het weer mogelijk om uw bestelling gratis af te laten leveren in een FRS filiaal naar keuze. Helaas kan er momenteel nog geen gebruik gemaakt worden van de FRS cadeaucard".
Het woordje 'nog' geeft aan dat het tijdelijk is. Als de doorstart goed verloopt zal de mogelijkheid de kaart als betaalmiddel te gebruiken weer beschikbaar komen.
Amadea
10 jaar geleden
I.v.m. de doorstart staat er het volgende op de site: "N.a.v. de berichtgeving over de doorstart van Free Record Shop Nederland: Vanaf heden is het weer mogelijk om uw bestelling gratis af te laten leveren in een FRS filiaal naar keuze. Helaas kan er momenteel nog geen gebruik gemaakt worden van de FRS cadeaucard."

Er staat NOG geen gebruik, dus houd ze vast tot er meer bekend wordt gemaakt. Mail gewoon elke maand een keer om het ze te vragen.