Waar in Utrecht (stad) vinden we goede kwaliteit smart casual herenkleding?

Mijn man draagt naar klanten vaak een pak (daar heeft hij een heel rijtje van hangen) en in zijn vrije tijd juist hippe outfits. Maar hij heeft bijna niets er tussenin.

De komende maanden zal hij veel met collega's (IT'ers) samenwerken. Zijn hippe outfits zijn niet echt netjes genoeg voor op kantoor, en dagelijks strak in pak tussen de programmeurs creëert te veel afstand.

Vandaag wil hij dus shoppen voor wat nette ('smart casual') outfits om naar kantoor te dragen, en hij heeft mij gevraagd of ik weet bij welke winkels hij dan het beste kan zijn.

Als achtergrondinfo: hij is 32 jaar, en het heel goedkope segment (zoals H&M) wel ontgroeid.
Met 'net' bedoel ik niet 'saai', alleen dat een spijkerbroek waar expres gaten in zijn geschuurd misschien niet helemaal kleding voor op kantoor is, net als strakke overhemden met print en korte mouw.

Een hippe twist mag er wel aan zitten. In zijn vrije tijd draagt hij veel van Jack&Jones, misschien geeft dat een idee van zijn stijl.

Ik kom nu niet verder dan de wat nettere dingen bij Jack&Jones en misschien wat bij de WE.

Verder weet ik alleen waar ik voor mezélf leuk kan shoppen, en dat zijn vaak zaken zonder herenafdeling. Mijn man vraagt me namelijk zelden echt om hulp bij zijn garderobe, hij heeft zelf een prima smaak. Wie weet waar we moeten zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Het beste antwoord

Plus de Rode Winkel, op de Steenweg. Of op het Vredeburg. Is een kleinere zaak van ze.

Toegevoegd na 15 uur:
Daarnaast kun je ook het middenstuk v/d oudegracht af joggen als ook de steenweg daar zit kledingzaak naast kledingzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neuw tailor
Minebroederstr 27
Utrecht

Toegevoegd na 4 minuten:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je New Tailor? Dat is toch een pakkenzaak? In die categorie heeft hij juist al kleren zat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, ik zie dat het zelfs een maatpakkenzaak is. Waar prijzen voor een pak beginnen bij 1600 euro. Ik weet wel dat ik zei dat mijn man het allergoedkoopste segment zoals de H&M is ontgroeid, maar dit is wel héél erg het andere uiterste.
Ken je het merk pall mall?
Ik denk dat dat kan zijn wat je zoekt.
De Brandstore heeft dit merk in het assortiment.