Hoe voorkom ik krasjes in mijn nagellak?

Als ik mijn nagels heb gelakt zien ze er perfect uit en ik ga pas slapen als ze compleet droog zijn. Toch zie ik dan de volgende ochtend vaak allemaal kleine krasjes op het oppervlak.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik lak mijn nagels altijd met een basecoat en een topcoat.

Toegevoegd na 1 uur:
En ik lak mijn nagels ruim 4 uur voordat ik naar bed ga. Is dat dan nog te snel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, 4 uur is dan niet te snel, maar met topcoat én base-coat, en twee lagen nagellak, heb je toch 4 lagen op je nagels! Dat heeft ff nodig om uit te harden.

Het beste antwoord

wacht tot je nagels compleet droog zijn, en steek ze dan eventjes in een kommetje met ijswater.
een paar minuutjes is voldoende om de lak goed uit te laten harden.
een ouderwetse tip die nog steeds goed werkt.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je nagels lijken dan wel droog, maar door de warmte van je bed, en het patroon waarin de lakens urenlang tegen je nagels liggen, worden er toch "patroontjes" gevormd in je nagellak.
Een oplossing kan zijn maar één laag nagellak aan te brengen, en de volgende laag de volgende ochtend, en dan een half uurtje voorzichtig te zijn. Anders tóch vroeger op de avond je nagels lakken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er nep nagels er overheen doen als je gaat slapen.
De nep nagels zorgen ervoor dat je nagellak 's ochtends krasvrij zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zgn top laag nagellak erover heen doen, is blanke lak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, als ik geen top coat gebruik heb ik ook allemaal krasjes in mn nagelak. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top coat zo heet het, kon niet op het woord komen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep.
zorg dat je nagels goed droog zijn en doe er dan een laag coting nagelak overheen of gewoon een doorzichtige dat geef betere bescherming