Ik douche graag heel heet. Is dit slecht voor je haar?

Ik douche graag heel heet, ik heb gehoord dat dit slecht is voor je haar en daarom spoel ik het altijd na met koud water. Is dit alsnog slecht voor je haar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in ieder geval erg onnatuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen slecht voor je haar, maar ook voor je huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tot hoeveel graden is het "safe" dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
38 graden volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het hete water minder slecht voor je is, dan al die chemische stoffen die er in de sjampoo zitten...
Je smeert feitelijk gewoon benzine en andere troep in je haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja: ik vind douchen vanaf 38 graden juist pas lekker worden.. Het is idd wel zo dat ik dan wel droge huid krijg..

Antwoorden (7)

Ja, met heet water spoel je het vet uit je haar. Het wordt er droog en kwetsbaar van. Als je naspoelt met koud water, krijg je het vet niet terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker. Het hete water heeft het haar al beschadigd. Daar verander je niets meer aan als je 't koud naspoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer slecht, zeker voor je haarwortels, die beschadigd kunnen worden door het hete water.
Met als gevolg haaruitval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te heet water is inderdaad slecht voor je haar, maar met koud water wordt je haar weer niet schoon.
Met lauw water zit je meestal wel goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was je haar niet met te heet water. Warm water lost talg gemakkelijker op, het maakt de haarschacht kwetsbaarder en neigt tot uitdrogen van haar en hoofdhuid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel slecht voor je haar..

Het is belangrijk om altijd af te sluiten met ijskoud water. Zo sluit je je haarschubben af, waardoor het vocht in je haar blijft zitten en het mooi glanst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel heet water in inderdaad heel slecht voor je haar, watn dan gaan je haren rimpelen en borsten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaan je haren rimpelen van heet water?? nog nooit gezien.. En wat is borsten voor werkwoord?? - ik borst, jij borst, wij borsten...-