Zijn de kledingsmaten in Belgie hetzelfde als in China?

Ik zou graag een trainingspak uit China willen bestellen maar ik twijfel over welke maat ik zou moeten nemen. Hier in België en wereldwijd eigenlijk zijn er in de winkels kledingen waarop staat "made in China" en ik wou vragen of de maten van die kleren overeen komen met de maten uit China of zijn ze aangepast aan de Europese maten want een Europese L is in China gelijk aan XL.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik zou maatje groter nemen dan je gewoonlijk neemt. heb dit al vaker gehoord. in china zijn ze over het algemeen kleiner...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het niet aandurven kleding te bestellen uit China, inderdaad grote kans dat het te klein is, zelfs als je 1 maat groter neemt.
Ritsuka
8 jaar geleden
Maten kun je totaal niet van uit gaan, hier in Nederland verschilt het al erg per winkel/merk. Ik heb alles van XS tot XL aan shirts in de kast hangen, en het past allemaal.
Dingen uit China valleen heel klein uit denk i
Amadea
8 jaar geleden
En het is daarenboven ook nog zo dat binnen Europa de maten verschillen. Ik heb een bloesje waarin een label zit met een heleboel landcodes en de achtereenvolgende maten: 42, 44, 16, 46. Terwijl ik normaal maat 38-40 draag...

Antwoorden (1)

Nee :D Gegarandeerd niet. De gemiddelde chinees is ook een klein beetje korter.
Ik heb vaak wat mee genomen uit China voor mijn zoon. In China heb je bijvoorbeeld XL, XXL, XXL, XXXL. Mijn ervaringen zijn dat een L (Europees ) staat gelijk aan XXL(China) Ik zelf draag L, en ik pas een L uit China onder geen bedwing.