Kan je bij de Bruna een gekochte agenda terug brengen??

Uiteraard ongebruikt en met de bon.

Op de bon staat dat je het product kan RUILEN binnen 14 dagen..
Geldt dit ook voor retouren?
En zo ja, krijg je dan je geld terug of een tegoedbon?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
7.9K

Antwoorden (3)

Ruilen van een product is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.

Waarschijnlijk mag je een andere uitzoeken van de Bruna, maar dat hangt ervan af wat hierin de voorwaarden zijn die Bruna heeft gesteld.

Bovenstaande regels gelden voor aankopen in een fysieke winkel. Als u een product aan de deur koopt, of via internet of telefoon, mag u het product meestal wel teruggeven. Dat komt omdat u dan een bedenktijd hebt. Dit betekent dat u binnen een bepaalde tijd kunt beslissen dat u het product toch niet wilt hebben. U kunt het dan teruggeven. Als u het product binnen de bedenktijd terugstuurt, moet de verkoper uw geld teruggeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zal een tegoedbon krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bruna heeft daar een gunstige regeling voor (die verder gaat dan waar je wettelijk recht op hebt):

"Ruilen:
U kunt u aankoop binnen 14 dagen (bij voorkeur met kassabon) terug brengen in iedere Bruna winkel, mits nog in de originele verpakking/staat. U krijgt dan ook uw aankoopbedrag terug, maar kunt natuurlijk ook iets anders uitkiezen."

Het staat onder het kopje 'ruilen' maar het aankoopbedrag terug krijgen is natuurlijk geen ruilen maar 'retour'.

Bij een internetwinkel kun je een artikel (specifieke uitzonderingen daargelaten) wettelijk altijd binnen een bepaalde tijd zonder reden terugsturen, maar da's wat anders.