Er lopen twee mannen van Securitas langs de deur ivm gratis anti-inbraaksysteem. Binnenlaten of niet?

Rond 9 uur heb ik een afspraak met ze. Is het vertrouwd ze binnen te laten of niet? Het verhaal is dat ze mond-op-mond reclame willen bevorderen. Ze investeren in die systemen zodat ze er een aantal kunnen weggeven aan mensen die dat belangrijk vinden. Indirect investeren ze in mond-op-mond reclame. Ook liet hij zijn identiteitsbewijs zien en liep hij in het bedrijfspak. Toch voelt het niet goed door dingen die ik op internet gelezen heb.. Binnen laten of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
6.3K
ronron1212
10 jaar geleden
Ik zou dat niet doen.
Utrecht
10 jaar geleden
Klinkt mij niet goed. Gratis systemen weggeven? Klinkt als colportage (verkoop aan de deur).
Volgens mij doet Securitas alleen bedrijfsbeveiliging en leveren ze geen systemen.....
Als je het zeker wilt weten: bel hun hoofdkantoor en vraag of ze inderdaad zo werken.
Utrecht
10 jaar geleden
Blijkbaar werkt Securitas wel met huis-aan-huis verkoop.... http://www.securitas.com/nl/nl/Particulier/Onze-werkwijze/Onze-regels-voor-huis-aan-huis-verkoop/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Straks lig je vastgebonden in de meterkast oid en is je huis leeg, je bankrekening ook. Ik zou t niet doen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gratis? Als iets te mooi is waar waar te zijn, dan is het ook meestal niet waar.
Voor niets gaat de zon op....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ze ook aan de deur gehad. Zo komen wanneer er in een wijk is ingebroken... Goede marketing truuk.
Maar je kan ze toch ook gewoon buiten te woord staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet twee mannen aan mijn deur. Een bij de buren en een bij mij. Bedankt voor alle antwoorden! Zal er nog eentje als de beste kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee niet doen, zo werken ze al jaren, mijn schoonzus heeft er alleen maar ellende van gehad. Gewoon zeggen dat je toch niet geinteresseerd bent.
Ritsuka
10 jaar geleden
ik zou het niet doen hoor, klinkt toch wel vaag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het niet gedaan. Eerst kwam ie niet en ineens werd er toch nog aangebeld om kwart over 10! Lekker laat.. We hebben hem gezegd dat we het toch niet zien zitten.

Het beste antwoord

Nee, niet binnenlaten.
Tenzij je echt van plan bent een beveiligingssysteem aan te schaffen.
Dit staat op hun site

Als u besluit een alarminstallatie aan te schaffen, dan gaat u een overeenkomst aan. U heeft de keuze uit een contractduur van 1 of 5 jaar. Ook het onderhoud kunt u in de overeenkomst opnemen. Dat kan direct, of als de installateur het systeem bij u komt installeren.

http://www.securitas.com/nl/nl/Particulier/Onze-werkwijze/Onze-regels-voor-huis-aan-huis-verkoop/

Securitas is een groot bedrijf en heeft wel een naam hoog te houden.

Maar ik zou nooit zoiets `aan de deur` kopen.

Zeg maar dat je je bedacht hebt en dat je wel eens op internet zult zoeken
naar het beste systeem.
De klantenservice van Securitas`>
Heeft u vragen, opmerkingen of klachten over de huisbeveiliging van Securitas? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier of bel: 040-2895825
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Van tevoren had ik al gebeld, maar ze waren gesloten. Daarnaast hadden we rond 9 uur afgesproken, kwam hij om kwart over 10 aankakken! Toen havik het helemaal gehad. Gezegd dat ik er toch vanaf zie en dat het niet netjes is om iemand zo lang te laten wachten. Afspraak is afspraak. Bedankt voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goed gehandeld!

Andere antwoorden (6)

volg je gevoel, als je bij nader inzien niet wilt, dan vertel je dat. (ze zullen niet blij zijn)
Als je ze wel binnen laat, niets tekenen zolang je niet overtuigd bent van de noodzaak.
Het is colportage dus binnen 8 dagen afzeggen, maar geeft dan toch hoop gedoe

Toegevoegd na 49 seconden:
en gratis is (bijna) nooit gratis , let op de addertjes

Toegevoegd na 19 minuten:
dus ik denk : gratis installatie, duur abbonement
10 jaar geleden
Dit is mogelijk niet !!!!! Oke ! Niks is gratis ! . Hier zit mogelijk een gevaarlijk lucht je aan . Wat win je ? Gratis alarm installatie nee !! Echt niet . Wat kan het je kosten ? Een inbraak , overval een te dure installatie die rechtstreeks bij een goede installateur , door jou zelf geselecteerd altijd goedkoper is . Pas op !! Die komen gewoon over de hei kijken :) dus of er wat te halen valt . Sorry voor m'n negatieve instelling . Bij twijfel niet inhalen .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ook niet binnen laten !
anneliez
10 jaar geleden
waarschijnlijk is de installatie gratis, maar zit je aan een duur abbonnement
Het is mogelijk dat Securitas langs deuren gaat om beveiligingssystemen te verkopen,maar als je het niet vertrouwd kun je het beste contact op nemen met het hoofdkantoor van Securitas om te vragen of de personen die bij je langs geweest zijn inderdaad van het bedrijf afkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mannen die zich opdringen voor zoiets als securitie die zou ik niet binnen laten en zeker niet als ze met z'n tweeën zijn. En wie zal jou vertellen dat niet een derde of vierde man in de buurt is die zijn slag slaat als de andere een spannend verhaal aan het vertellen zijn. Ik zou er goed mee oppassen.
Als deze mensen iets zinnigs te verkopen hebben laat ze dan maar alles op papier zetten en dit in de brievenbus afleveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, niet binnen laten.

Voor een bedrijf is het heel duur om twee verkopers op één klant af te sturen, alleen daarom al is het een zeer vreemd verhaal.

Ook zou ik met dit verhaal even contact opnemen met securitas en met de politie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet echt want Securitas gaat wel degelijk langs deuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.securitas.com/nl/nl/Particulier/Onze-werkwijze/Onze-regels-voor-huis-aan-huis-verkoop/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, die link had ik ook al genoemd.
En wat zou de politie met zo'n verhaal moeten?
Mijn man heeft hier jarenlang bij gewerkt op de luchthaven en hij kent het bedrijf heel goed. Securitas zal nooit in bedrijfskleding zomaar bij mensen langs gaan op de bonnefooi. Ze verzorgen ook huisbeveiliging maar eerst krijg je op aanvraag een reactie en info binnen. Dan wordt een afspraak gemaakt om een vertegenwoordiger een huisbezoek te laten maken en deze komt dan in normale kleding langs. Alleen én niet in bedrijfskleding. Securitas heeft geen colporteurs in dienst!