Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je als minderjarige ook een pakket bij het postkantoor ophalen?

Ik heb een pakketje bestelt, en wou niet dat mijn ouders erachter kwamen. Nou heb ik hem laten bezorgen op het postkantoor. Gewoon met mijn gegevens, ik heb ook gewoon mijn ID. Maar mijn vraag is nu, mag ik hem zelf ophalen? Of moet je volwassen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Winkelen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik vraag het me ook af

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Minderjarig betekend niet minderwaardig. Je kan je geheime pakketje dus gewoon ophalen. Is niet aan leeftijd gebonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje laat om je dat nu pas af te vragen maar je hebt geluk: dat mag. Wel je ID bewijs meenemen inderdaad en heb je verder niets op papier staan dat het daar is afgegeven? Zoja dat moet ook mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De antwoorden uit 2013 zijn verdwenen. Het antwoord zoals dat in 2018 geldig is is:
Ja.

Er bestaan geen postkantoren meer, maar er zijn postagentschappen in winkels en supermarkten. En die hebben de volgende regel: Leeftijd maakt niet uit.

Als je maar wel een origineel legitimatiebewijs meebrengt (geen kopie), en het adres van de besteller kan vertellen.
En mijn eigen ervaring (in het postagentschap van de supermarkt in mijn wijk) is dat het handig is om te weten hoe de naam luidt van het bedrijf dat het pakket verzond.
(Lees meer...)
Amadea
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing