kan je als minderjarige ook een pakket bij het postkantoor ophalen?

Ik heb een pakketje bestelt, en wou niet dat mijn ouders erachter kwamen. Nou heb ik hem laten bezorgen op het postkantoor. Gewoon met mijn gegevens, ik heb ook gewoon mijn ID. Maar mijn vraag is nu, mag ik hem zelf ophalen? Of moet je volwassen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Minderjarig betekend niet minderwaardig. Je kan je geheime pakketje dus gewoon ophalen. Is niet aan leeftijd gebonden.

Beetje laat om je dat nu pas af te vragen maar je hebt geluk: dat mag. Wel je ID bewijs meenemen inderdaad en heb je verder niets op papier staan dat het daar is afgegeven? Zoja dat moet ook mee.

De antwoorden uit 2013 zijn verdwenen. Het antwoord zoals dat in 2018 geldig is is: Ja. Er bestaan geen postkantoren meer, maar er zijn postagentschappen in winkels en supermarkten. En die hebben de volgende regel: Leeftijd maakt niet uit. Als je maar wel een origineel legitimatiebewijs meebrengt (geen kopie), en het adres van de besteller kan vertellen. En mijn eigen ervaring (in het postagentschap van de supermarkt in mijn wijk) is dat het handig is om te weten hoe de naam luidt van het bedrijf dat het pakket verzond.

Bronnen:
https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ont...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100