Welke rechten heeft men bij acties van winkels?

In december bijvoorbeeld was er een actie van L'oreal om een bioscoopkaart gratis te ontvangen bij de aanschaf van 2 producten. De aankoopbonnen moesten vervolgens verstuurd worden naar Maybeline. Na ondertussen 2 maanden wachten hebben wij nog geen enkele reactie gekregen. Ik heb een klacht ingediend op een website waar dit kon. Na 2 weken kreeg ik bericht van Maybeline dat ik maar contact moest opnemen met de firma die de kaartjes verzorgd.
Maar, mijn vraag is, moeten zij dat niet zelf doen? Ik heb naar mijn mening namelijk recht op de bioscoopkaartjes, en hoe ik ze zal krijgen, dat ligt dan toch bij hun?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen

Het beste antwoord

Als je binnen het verlopen van de actie, de aankoopbonnen hebt verstuurd, dan heb je daar zeker recht op, stuur een brief naar Maybeline en zet daar duidelijk je klacht in. Wordt ook hier niet op gereageerd, dan kun je nog naar de winkel gaan, waar je de producten hebt gekocht, zij hebben de producten met bijbehorende actie aan je verkocht, dus eigenlijk moeten zij dit oplossen. Vraag of ze contact op willen nemen met de vertegenwoordiger van L'Oreal en laat ze vragen, door hem of haar, de kaartjes mee te laten nemen. Je hebt 1 ding dat je tegenwerkt, je hebt de kassabonnen waarschijnlijk niet meer (omdat je deze opgestuurd hebt) en hebt daar waarschijnlijk ook geen bewijs van. Had je dat wel gehad, dan kon je nog naar de geschillencommissie. Maar ik denk niet, dat ze daar iets met je klacht doen en zal je je verlies dus moeten accepteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk van de actie voorwaarden. Meestal zijn die zo geformuleerd dat je weinig tot geen rechten hebt, dit doen ze om zichzelf te beschermen en omdat toch niemand ze leest.