Hoe snel slijt zilver in verhouding tot goud in een ring?

Mijn verloofde en ik gaan volgend jaar trouwen en uiteraard willen we trouwringen. Nu is ons budget niet al te hoog voor ringen en we houden ook niet van goud.
Toch is ons aangeraden om een (wit)gouden ring te kiezen ipv zilver omdat zilver sneller zou slijten.

De bedoeling is uiteraard dat de ringen ons leven lang mee moeten gaan en ach, een paar krasjes door gebruik geeft niet. Tenslotte is die ring gemaakt om gebruikt te worden.

Toch vraag ik me af of zilver door zijn zachtheid minder lang meegaat dan een gouden ring. Of maakt het bij juist onderhoud geen verschil?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef elkaar wat anders
Waarom een ring
Een kettinkje met een naamplaatje en trouwdata kan ook heel mooi zijn

Antwoorden (1)

Inderdaad, zilver is een zachter materiaal en slijt daardoor sneller. Ook witgoud heeft zijn nadelen. Witgoud is zelf redelijk dof, dus daar zit een glimmend laagje op. Best houdbaar is de witgouden want daar verlies je geen materiaal alleen maar kleur.
Weinig geld te besteden: koop leuke goedkope ringen en maak er een jaarlijks/vijfjaarlijks ritueel van om ze te vervangen tot je wel voldoende geld hebt om je definitieve ringen te kunnen kopen.