Hoe kan je een "zwembandje" wegfrommelen?

Ik zou heel graag een jurkje voor een gala dat binnenkort is willen kopen. Ben alleen niet slank en dat staat niet zo heel mooi. Wat voor soort jurkje is het meest geschikt voor mijn figuur?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Het beste antwoord

Eerst begin je met goed zittend ondergoed.
Een bh die op maat goed zit, niet klemd of duwd!
Best belangrijk!

Daarna kun je kijken na je onderbroek kijken(slip/string)
Meestal is het mooier om een hogere naadloos broekje te gebruiken. Drukken meestal minder.

Daarover heen kun je een corrigerende jurk dragen.

Of

Je kunt ook pakjes krijgen met een open kruis. Daarover heen kun je een broekje dragen.
Maar deze kun je niet dragen met een strappless jurkje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet niet hoe snel je het onderkleding nodig hebt.
Kijk eens op ebay onder bodyshaper
Zijn ze leuk geprijsd.
Of shapewear kun je ook onderkleding vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je ervaring met zulke onderkleding? Zit het echt strak/oncomfortabel of valt dat wel mee?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het goed en confortabel zitten.
Ik heb er een van katoen met een open kruis. En kleed mooi af.
Verder de dress vind ik zelf wat minder, maar wel mooi!
Maar zit iets minder lekker bij mij. Verder is de basisondergoed ook echt belangrijk hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas als je echt wat voller bent en ronder. Dan rolt het af en knelt het verschrikkelijk. Dan is het mooier om geen corrigeren ondergoed te dragen.

Andere antwoorden (5)

Je hebt ook corrigerend ondergoed, zoals een hemd of een onderjurk. Het is lastig te zeggen welke jurk je goed staat, dat is afhankelijk van je figuur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vollere vrouwen kunnen het beste een A - lijn jurk dragen. De taille zit dan hoog, meestal vlak onder de borsten.
Daarnaast is goed ondergoed een must uiteraard een must.
De site die ik hier plaats is helaas een canadese site. Maar het heeft wel de jurk die ik bedoel.
Hier in NL zal je het moeilijker vinden, dus hou er rekening mee dat je je eigen hoge taille moet creeren met een riem bv.
Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een body shaper (Hema)kunen kopen en dan je jurk dragen met een wijdere bolero die niet te kort is.
Of een modieus hesje wat net de zwembandjes bedekt.
En als blikvanger eventueel iets van sieraden.
Dan wordt de aandacht enigzins voor anderen verlegd.
EEn jurk met een gekruiste bovenkant staat erg mooi.
En nog iets jij moet je er prettig in voelen.
Dus wat let je.
11 jaar geleden
Zwart kleed volgens mij af en ik denk zelf aan een mooi jurkje voor de vrouw met meer rondingen van Besired. Deze kan je kopen bij Christine le Duc of Pabo en anderen. Super elastisch. Ze hebben ook andere jurken misschien beter passend bij de gelegenheid waar je heen gaat. Ik zou er een mooi corrigeren de body onder dragen eventueel met voorgevormde buste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik herken je 'probleem', dit is wat ik zelf doe;

Ik gebruik een corrigerende body van Hema (zie link). Niet duur, zit erg fijn, knelt niet. Wel raad ik aan om hier mooi zittend ondergoed onder te dragen. Niet iets dat knelt want dat zie je door de body heen. Gebruik bijvoorbeeld Sloggi Invisible (zie link).

Als je een body niet fijn vind, raad ik je aan een jurk te kiezen waarbij de taille net onder je borsten zit, en wat wijder bij je buik.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!