Waarom printen ze een kassa bon uit en gooien ze hem daarna weg?

Bij de AH togo gebeurt dit niet, maar het is toch pure papier/inkt verspilling om al die bonnen uit te printen. Waarom maken ze niet een knop waar je m mee kan uit printen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
1.6K

Antwoorden (6)

Nou bij de "gewone" AH, maar ook bij de Bas bijv, wordt tegenwoordig al tijdens het scannen gevraagd of je een bonnetje wil. Zo ja, dan drukken ze op een knop en gaat het printen aan de gang, deze is dan nagenoeg gelijktijdig klaar met het scannen van alle boodschappen. Zo niet, wordt de rol niet "in beweging gezet", dus er wordt wel degelijk gespaard op inkt en papier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
freekfluweel ik heb daar bij de gewone ah welke je daarmee ook bedoeld want ik ken alleen ah nog nooit iets van gemerkt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij vragen ze het ook eerst, en drukken dan op een knop! blijkbaar zijn sommige vestigingen wat verouderd
Antoni
11 jaar geleden
Ja, bij veel winkels wordt aan de klant gevraagd of hij een bon wil hebben. Die wordt pas geprint, nadat de klant "Ja!" heeft gezegd. Het is overigens voor de klant een kleine moeite te vragen de bon niet te printen. + 1 !
veel winkels doen dit ook niet, die vragen de klant eerst of deze de bon wil hebben.
juist daarom, duurzaam, geen verspilling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ja, bij veel winkels wordt aan de klant gevraagd of hij een bon wil hebben. Die wordt pas geprint, nadat de klant "Ja!" heeft gezegd. Het is overigens voor de klant een kleine moeite te vragen de bon niet te printen. + 1 !
Bij mijn weten ben je als klant verplicht om een bon in het bezit te hebben wanneer je de winkel verlaat of is de winkel je dit verplicht om te geven. Hoe ga je anders goederen terug brengen waar een probleem mee is. Bij AH is kopen en bij Vomar terug inleveren bij problemen!
De bon is ook een bewijs dat er effectief een bon is opgemaakt, dit dan tegenover de belastingdiensten dit vooral in de horeca.
Robert
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat geldt voor veel mensen: nee, ik moet geen bon. dat is het antwoord dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan ga ik de volgende keer aan de autoverkoper zeggen dat hij voor mij geen factuur moet opmaken, papierverlies.
In de kassa van de horeca is het heel gemakkelijk om inkomsten te verwijderen, zoals in iedere kassa.
Waarom denk je dat het zo'n rel is geweest omdat de belastingdienst de mensen zou controleren die een restaurant verlieten.
Robert
Dit bestaat al. Toevallig zag ik gisteren op de achterkant van de AH kassabon er iets over staan. Uit mn hoofd " Sinds AH vraagt of u de kassabon uitgeprint wilt hebben is er 100.000km kassabon uitgespaard"
Vanuit diverse oogpunten is het verstandig een knop te maken die het printen van bonnen niet meer verplicht maakt. Ik vraag alleen om de bon als er veel reclame producten op staan, dus puur voor controle.
11 jaar geleden
Die bon kwam er altijd uit omdat het standaard stond ingesteld dat de bon uitgeprint werd na elke betaling. Dit is inderdaad verspilling van papier en inkt omdat een deel van de klanten gewoon nooit een bonnetje wil, bijv bij kleine boodschappen.
Daarom kiezen steeds meer winkels ervoor om dat niet meer automatisch te laten printen. Bij mij bij de plus is dat inmiddels ook zo, de bon komt alleen als ik op bonafdruk klik. Steeds meer winkels gaan dit doen omdat het duurzamer (en goedkoper) is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mensen willen de kassabon niet hebben en dan gooien ze hem maar weg

Bij de Jumbo en de AH vragen ze wel of je hem wilt hebben maar printen ze hem uit en gooien ze hem weg

Slaat ook nergens op want daar besparen ze niks mee..