Waarom worden de vleeswaren in de supermarkt altijd (of bijna altijd) per 2 verpakt ?

Ik kan niet 1 braadworst, blinde vink of hamburger kopen.
Ze worden de laatste jaren steeds per 2 verpakt.
En gehakt is ook gelijk 150 gram, terwijl ik niet zo veel nodig heb.
Volgens mij wordt er helemaal geen rekening meer gehouden met 1-persoons huishoudens.

11 jaar geleden
in: Winkelen
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En toen was daar: de slager.
grasmaaier
11 jaar geleden
Ja, ok dat snap ik, maar er zijn hier geen slagers in de buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermoedelijk heeft je auto ook 2 stoelen en wellicht een achterbank. Mopper je dan ook dat de autoindustrie geen rekening houdt met alleenstaanden?
Amadea
11 jaar geleden
Koop gewoon een paar koelkastbakjes en maak de vleessoorten per 2 stuks tegelijk klaar. Hoef je het tweede exemplaar over enkele dagen alleen maar op te warmen!
grasmaaier
11 jaar geleden
Nou, ik heb geen auto. En voor de slager moet ik op de fiets naar het centrum. En terug moet ik dan tegen een heuvel op fietsen.
grasmaaier
11 jaar geleden
Ik heb geen vriezer. Alleen een vriesvak in een simpel koelkastje.
Ritsuka
11 jaar geleden
Mooi naar de slager fietsen en de heuvel op, gelijk goed voor de conditie!
Of een vriezer aanschaffen als dat lukt. De supermarkt is nu eenmaal gericht op de massa, soms kun je bij de vleesafdeling vragen of ze een andere portie voor je willen maken (doe ik vaak bij vleeswaren voor brood, is geen probleem).
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Slager is duur, dan kun je net zo goed wel een 2pers pak kopen. Ben het met Grasmaaier eens. Vind het belachelijk dat er voor 1 persoonshuishoudens zo weinig te krijgen is. Je word gewoon verplicht meer te kopen dan dat je nodig hebt. AH was goed op weg met 1 persoons verpakkingen, maar dat is qua vlees weer terug gedraaid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vriezer kan je ook in klein voormaat kopen. Een tafelmodel. Het is te duur voor een fabriek om alles in 1 verpakking te doen. Dan kost het materiaal zoveel dat het vlees weer duur wordt.

Het beste antwoord

Om te besparen op verpakkingsmateriaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn weliswaar veel alleenstaanden, maar er zijn nog meer niet-alleenstaanden. Ook zie je dat alleenstaanden vaker de eerstvolgende dag hetzelfde eten en het tweede stukje vlees bakken.

Je kunt je vlees invriezen of naar de slager gaan voor een kleiner stukje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grasmaaier
11 jaar geleden
Ik wil meestal niet de volgende dag weer hetzelfde eten, en invriezen kan niet zonder vriezer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is wat hè? Geen vriezer, geen auto, geen zin om twee keer hetzelfde te eten, geen supermarkt die begrip heeft voor het feit dat jij alleenstaand bent en geen slager in de buurt. Vervelend allemaal, maar misschien moet je maar op zoek naar een partner. Als je die zo gek krijgt...
grasmaaier
11 jaar geleden
J@Anna85: Ja, ik weet dat het een tijdje goed kan blijven in een gewone koelkast, maar soms eet ik de volgende dag bij iemand anders,, en soms wil ik maar 1 x in de week vlees eten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@grasmaaier: Het vergt enige creativiteit om dit lastige probleem op te lossen, net zoals bij een heleboel andere uitdagingen in dit aardse leven. Als degene bij wie je eet ook alleenstaand is zouden jullie voedingsmiddelen kunnen ruilen. Jouw tweede braadworst tegen een kipfilet Of een half onsje kaas tegen een plakje leverworst.
Ritsuka
11 jaar geleden
Goed punt Fred. En ook een hele goede tip Keesvi :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stop met vlees eten, probleem opgelost..
Winkels proberen te bezuinigen waardoor ze zulke dingen gaan bedenken. Het is ook beter voor het milieu. Als u echt niet per 2 wilt kopen kunt u vragen bij de slager in uw winkel of gewoon naar een gespecialiseerde slager gaan.